Ρητό της ημέρας :  Μεγάλος γκρεμός και βάραθρο βαθύ είναι η άγνοια της Γραφής.   ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΑΡΘΡΑ

Κλείσιμο ΑΘΕΙΣΜΟΣ-ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Κλείσιμο ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Κλείσιμο ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΑΤΕΡΕΣ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κλείσιμο ΒΙΟΗΘΙΚΗ

Κλείσιμο ΓΑΜΟΣ-ΣΧΕΣΕΙΣ-ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

Κλείσιμο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΞΕΛΙΞΗ

Κλείσιμο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Κλείσιμο ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ-ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ/ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Κλείσιμο ΙΣΛΑΜ

Κλείσιμο ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ

Κλείσιμο ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

Κλείσιμο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΦΥΣΗ

Κλείσιμο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Κλείσιμο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

   επισκέπτες

   επισκέπτες online

ΑΓΓΕΛΙΑ
ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΩΝ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

 

 

1) Υποστηρίζει τις Ανθρωποθυσίες η Παλαιά Διαθήκη;

   Μερικοί κατηγορούν ότι υπάρχουνε Ανθρωποθυσίες στην Παλαιά Διαθήκη και παραπέμπουν στο Κριταί 11:30-31. Ναι, αναφέρει η Παλ.Διαθήκη ανθρωποθυσίες, αλλά ΠΟΤΕ και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρει ότι έγιναν προς τον Γιαχβέ, ή ότι απαιτήθηκαν από Αυτόν!
   Πρώτ' απ' όλα το εδάφιο από τους Κριτές, αναφέρει για ένα τάμα, μια ευχή που έκανε ο Ιεφθάε και όχι για κάτι που το ζήτησε ο Θεός ή τυχόν το πρόβλεπε ο Νόμος (ενώ υπάρχουν πολλά είδη θυσιών, ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ δεν προβλέπει ανθρωποθυσία)! Επίσης ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρει ότι την κόρη του την σκότωσε ως θυσία! Γι’ αυτό η κόρη του δεν έκλαψε τον επικείμενο θάνατό της, αλλά «την παρθενία της» (Κριταί 11:37-38. Πολλοί ερμηνευτές πιστεύουν ότι ο Ιεφθάε εφάρμοσε την ευχή με μια ισόβια αφιέρωση της κόρης του στον Θεό, να υπηρετεί τον Θεό και να μείνει άγαμη. Δηλ. η ευχή εκπληρώθηκε με το μείνει άγαμη, κάτι που θεωρούνταν ντροπιαστικό εκείνη την εποχή.
   Ο Θεός , ο Γιαχβέ ΜΙΣΕΙ τις Ανθρωποθυσίες! "Και οικοδόμησαν τους ψηλούς τόπους του Βάαλ, για να καίνε τους γιους τους μέσα σε φωτιά, ολοκαυτώματα προς τον Βάαλ, το οποίο ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΠΡΟΣΤΑΞΕΙ, ΟΥΤΕ ΕΙΧΑ ΜΙΛΗΣΕΙ, ΟΥΤΕ ΕΙΧΕ ΑΝΕΒΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ" (Ιερεμίας 19:5).
   Επίσης επειδή τελικά ΔΕΝ εξόντωσαν τους ειδωλολάτρες από την Γη που τους έδωσε ο Θεός, κατέπεσαν κι αυτοί σε τέτοιες βδελυκτές πρακτικές, που ο Θεός τις ΣΙΧΑΙΝΕΤΑΙ: "Δεν εξολόθρευσαν τα έθνη, που τους πρόσταξε ο Κύριος, αλλά ανακατεύτηκαν με τα έθνη και έμαθαν τα έργα τους, και λάτρευσαν τα γλυπτά τους, που έγιναν σ' αυτούς παγίδα, ΚΑΙ ΘΥΣΙΑΣΑΝ ΤΟΥΣ ΓΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΥΓΑΤΕΡΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ, και έχυσαν αθώο αίμα. Το αίμα των γιων τους και των θυγατέρων τους, που θυσίασαν στα γλυπτά της Χαναάν, και μολύνθηκε η γη από αίματα. Και μολύνθηκαν με τα έργα τους και πόρνευσαν με τις πράξεις τους. ΓΙ' ΑΥΤΟ Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΝΑΨΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΒΔΕΛΥΧΤΗΚΕ ΤΗΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΥΡΙΕΥΣΑΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣΑΝ. ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΘΛΙΨΑΝ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΘΗΚΑΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ" (ΨΑΛΜΟΙ 106:34-42).
    Ο ΘΕΟΣ της Βίβλου δεν είναι εβραϊκός, ούτε μεροληπτικός ΔΙΟΤΙ τους τιμωρεί τους Εβραίους όταν παρακούν το θέλημά Του! Όπως χρησιμοποίησε τους Εβραίους να τιμωρήσει τα Χαναανίτικα έθνη που εξασκούσαν ανθρωποθυσίες και άλλα βδελύγματα, έτσι χρησιμοποίησε τα έθνη αυτά για να τιμωρήσει τον Ισραήλ! Είναι ένας δίκαιος Θεός! Τιμωρεί την αμαρτία (=την παράβαση του θελήματός Του) απ' όπου και αν προέρχεται! Λοιπόν, ναι αναφέρει η Π.Διαθήκη ανθρωποθυσίες, αλλά ΤΙΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ. Και πάντοτε γίνονταν στους ειδωλολατρικούς θεούς, ΠΟΤΕ στον Γιαχβέ, διότι ο Γιαχβέ ΣΙΧΑΙΝΕΤΑΙ αυτές τις πρακτικές!

2) Γιατί ο Θεός διέταζε τους Ισραηλίτες να εξοντώνουν όλους τους ανθρώπους στις πόλεις που κατακτούσαν;

   Πολλοί κατηγορούν γι’ αυτό τον λόγο τον Θεό της Αγίας Γραφής ως έναν Θεό μίσους και κακίας Όμως οι άνθρωποι αυτοί «πλανούνται μη γνωρίζοντας τις Γραφές» διότι αγνοούν ότι η Αγία Γραφή μας δίνει την απάντηση.
   Ο πρώτος λόγος είναι ότι ο Θεός έφερε σ’ αυτούς Κρίση για τις αμαρτίες τους. Οι Χαναανίτικοι λαοί κάνανε πολλά βδελυκτά πράγματα, μεταξύ των οποίων και θυσίες παιδιών στους θεούς τους: «Ο Κύριος ο Θεός σας, θα εξολοθρεύσει στο πέρασμά σας τα έθνη που είναι εγκατεστημένα στη χώρα που πάτε να κυριεύσετε και θα εγκατασταθείτε εσείς σ’ αυτήν. Προσέξτε τότε μήπως παγιδευτείτε κι ακολουθήσετε, το παράδειγμα εκείνων, μετά που θα τους έχει εξολοθρεύσει ο Κύριος, και ζητήσετε πληροφορίες για το πώς λάτρευαν τους θεούς τους, για να κάνετε κι εσείς τα ίδια. Μη λατρεύσετε τον Κύριο, το Θεό σας, με τον τρόπο που λατρεύουν εκείνοι τους θεούς τους, γιατί κατά τη λατρεία των θεών τους κάνουν αισχρές πράξεις, που τις μισεί ο Κύριος˙ ακόμα και τους γιους τους και τις κόρες τους, τους καίνε στη φωτιά, θυσία στους θεούς τους» (Δευτερονόμιο 12:29-31). «Στην πραγματικότητα, επειδή τα άλλα έθνη είναι ασεβή, γι’ αυτό ο Κύριος θα τα διώξει από μπροστά σας…αλλά όχι εξαιτίας της δικαιοσύνης σας, γιατί εσείς στην πραγματικότητα είστε λαός ισχυρογνώμων» (Δευτ. 9:5-6). Στο Δευτερονόμιο 18:9-12 αφού αναφέρει μια λίστα βδελυρών εθίμων των εθνών όπως ανθρωποθυσίες παιδιών, αποκρυφισμό και μαγεία, προσθέτει «Άλλωστε εξαιτίας αυτών των βδελυρών πράξεων θα διώξει ο Κύριος αυτά τα έθνη από μπροστά σας». Στο Λευιτικό 18:21-28 αφού αναφέρει μια σειρά αμαρτιών όπως την ανθρωποθυσία παιδιών, ομοφυλοφιλία, και κτηνοβασία, προσθέτει: «Δεν πρέπει να μολύνεστε με καμιά απ’ αυτές τις πράξεις˙ με τέτοιες πράξεις μολύνθηκαν τα έθνη, αυτά που διώχνω από μπροστά σας. Μ’ αυτές τις πράξεις μολύνθηκε η χώρα˙ γι’ αυτό θα την τιμωρήσω για την ανομία της και θα ξεράσει τους κατοίκους της. Αυτοί που κατοικούσαν στη χώρα πριν από σας, τη μόλυναν με όλες αυτές τις βδελυρές πράξεις. Αλλά εσείς δεν πρέπει να κάνετε τα ίδια. Εσείς να τηρήσετε τους νόμους μου και τις εντολές μου, τόσο οι Ισραηλίτες όσο και οι ξένοι που ζουν μαζί σας. Έτσι δεν θα σας ξεράσει η χώρα, όπως ξέρασε τα έθνη που ήταν εκεί πριν από σας, αφού δεν θα τη μολύνετε».
   Ο Θεός είναι Θεός αγάπης, αλλά και Θεός δικαιοσύνης: «Ο Κύριος είναι υπομονετικός και πολυεύσπλαγχνος, συγχωρεί την ανομία και την αμαρτία, αλλά δεν αφήνει τίποτε ατιμώρητο» (Αριθμοί 14:18). Όμως ο Θεός αναβάλλει την κρίση κάποιου λαού εάν μετανοήσει : «Κάποτε εξαγγέλλω για ένα έθνος ή βασίλειο ότι θα το ξεριζώσω, θα το ανασκάψω και θα το καταστρέψω. Αν το έθνος εκείνο, που εναντίον του μίλησα, αφήσει την κακία του, τότε θα αφήσω κι εγώ τις απειλές μου εναντίον του» (Ιερεμίας 18:7-8). Επίσης διασώθηκαν όσοι ήταν δίκαιοι άνθρωποι πριν την καταστροφή ασεβών εθνών (Ιησούς Ναυή 6:22-25, Α’ Σαμ. 15:5-6).  Άλλος λόγος ήταν η προστασία του λαού του Θεού, από τις ειδωλολατρικές πρακτικές που μπορούσαν να τον απομακρύνουν από την λατρεία του αληθινού Θεού. «Αλλιώς, αυτοί θα σας μάθουν να κάνετε τις βδελυρές τους πράξεις, αυτές που κάνουν στις λατρείες των θεών τους, και έτσι θα αμαρτήσετε στον Κύριο, τον Θεό σας» (Δευτ. 20:18). Όπως τελικά και έγινε, διότι οι Ισραηλίτες «δεν εξόντωσαν τους λαούς, όπως τους το’ χε ο Κύριος διατάξει. Αλλά με τους ειδωλολάτρες αναμείχθηκαν και μάθανε να ζουν καθώς εκείνοι. Λατρεία στα είδωλά τους πρόσφεραν που γίνανε γι΄ αυτούς παγίδα. Θυσίασαν στους δαίμονες τους γιους τους και τις κόρες τους. Και αίμα αθώο χύσανε των αγοριών τους και των κοριτσιών τους, που τα θυσίασαν στα είδωλα της Χαναάν, και μιάνθηκε η χώρα με το αίμα τους. Αμάρτησαν με τα έργα τους και με τις πράξεις τους απίστησαν. Κι άναψε του Κυρίου η οργή ενάντια στο λαό του και τους δικούς του αποστράφηκε» (Ψαλμ. 106: 34-40). Ένας τρίτος λόγος ήταν ότι «όλα αυτά τα κακά συνέβαιναν σ΄ εκείνους ως προεικονίσεις, και γράφτηκαν για να νουθετήσουν εμάς» (Α’ Κορινθ. 10:11).

3) Υποστηρίζει την ΔΟΥΛΕΙΑ η Αγία Γραφή;

Άλλοι κατηγορούν πως δήθεν υποστηρίζει την δουλεία η Αγία Γραφή. Ας δούμε όμως τι πράγματι η Αγία Γραφή λέει για την Δουλεία, ξεκινώντας πρώτα από την Παλαιά Διαθήκη.
   Πρώτ' απ' όλα βλέπουμε ότι όσοι Εβραίοι είχαν γίνει δούλοι, μετά από έξι χρόνια δουλείας, ο Νόμος του Θεού απαιτούσε την απελευθέρωσή τους ΔΩΡΕΑΝ (Έξοδος 21:2). Οι Εβραίοι δούλοι έπρεπε να αντιμετωπίζονται σαν μισθωτοί κι όχι ως δούλοι (Λευιτικό 25:39-43). Κι όχι μόνον αυτό. Στους Εβραίους δούλους όταν απελευθερώνονταν τον 7ο χρόνο, έπρεπε να τους δοθεί και κάποια "προίκα" (Δευτερονόμιο 15:12-14)! Με θανατική ποινή τιμωρούνταν όσοι βίαια κάνανε Εβραίους δούλους (Δευτερονόμιο 24:7). Επίσης για όλους τους δούλους, Εβραίους και Εθνικούς, ίσχυαν τα εξής: Απαγορεύονταν να σκοτώσει ή να προκαλέσει κανείς βλάβη στον δούλο του. Αν κανείς προξενούσε ζημιά σε δούλο του, έπρεπε να τον ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ (Έξοδος 21:20, 26-27)! Απαγορεύονταν να καταδυναστεύει κανείς τους δούλους του (Δευτερονόμιο 23:15-16). Υποχρεωτικά έπρεπε οι δούλοι, όπως και οι ελεύθεροι, να έχουν ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ την εβδομάδα (Δευτερονόμιο 5:14). Τέλος, το δουλεμπόριο ΑΝΤΙΒΑΙΝΕΙ στην χριστιανική διδασκαλία (Α' Τιμόθεον 1:10-11).
   Επίσης, μπροστά στον Θεό και στην Εκκλησία Του, δεν υπάρχουν δούλοι ή ελεύθεροι, αλλά ΟΛΟΙ είναι ΙΣΟΙ (Α' ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 12:13, ΓΑΛΑΤΕΣ 3:28). Συνεπώς η Δουλεία στη Παλ.Διαθήκη δεν είχε καμιά σχέση με την απάνθρωπη δουλεία στους ειδωλολατρικούς λαούς! Ο Θεός με τους νόμους του προστάτευε και ενδιαφέρονταν για τους δούλους.
   Και τελικά χάρη στη Χριστιανική διδασκαλία ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ η δουλεία στους σύγχρονους καιρούς! Γράφει ο Λακτάντιος, απολογητής που έζησε το 260-330 σχετικά με την κατάργηση της δουλείας στους χριστιανούς: "Στα μάτια του Θεού κανένας δεν είναι δούλος, κανένας δεν είναι κύριος. Επειδή όλοι έχουμε τον ίδιο Πατέρα, είμαστε όλοι εξίσου παιδιά Του. Κανείς δεν είναι φτωχός ενώπιον του Θεού εκτός αν του λείπει η δικαιοσύνη. Κανείς δεν είναι πλούσιος εκτός αν έχει αφθονία αρετών...Ο λόγος που ούτε οι Ρωμαίοι, ούτε οι Έλληνες μπορούν να κατέχουν δικαιοσύνη, είναι ότι έχουν αυτοί τόσες πολλές διακρίσεις σε τάξεις. Ο πλούσιος και ο φτωχός. Ο ισχυρός και ο ταπεινός. Η ανώτατη εξουσία των βασιλέων και ο κοινός άνθρωπος...Ωστόσο, κάποιος μπορεί να ρωτήσει "Δεν είναι αλήθεια ότι και μεταξύ των Χριστιανών μερικοί είναι φτωχοί και άλλοι είναι πλούσιοι; Μερικοί είναι κύριοι, και άλλοι είναι δούλοι; Δεν υπάρχει και εκεί κάποια διάκριση μεταξύ των ατόμων;" Αλλά δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ! Στη πραγματικότητα, ο λόγος ο καθεαυτός που καλούμε ο ένας τον άλλον αδέλφια είναι ότι ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ...Αν και οι φυσικές συνθήκες που ο Χριστιανός ζει μπορεί να διαφέρουν, ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΩΣ ΔΟΥΛΟ. Αντίθετα, ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ -ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΣΤΕ Σ' ΑΥΤΟΥΣ- ΩΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΚΑΙ ΣΑΝ ΣΥΝΔΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ".(ΘΕΣΜΟΙ-βιβλίο 5, κεφάλαια 15-16).

4) Ο Χριστιανισμός επικράτησε με την βία σε βάρος της ειδωλολατρικής θρησκείας;

    Ο Χριστιανισμός είχε ήδη επικρατήσει με την υπεροχή του πνευματικού του μηνύματος χωρίς την βοήθεια της εξουσίας ΠΡΙΝ γίνει αναγνωρισμένη θρησκεία της Αυτοκρατορίας. Ενώ οι παγανιστές αδυνατούν να απαντήσουν στο ερώτημα: Γιατί ο Χριστιανισμός δεν εξαφανίστηκε αφού απ' τη γέννησή του αντιμετώπισε σφοδρό διωγμό και εναντίωση από την ειδωλολατρική Αυτοκρατορία για 2-3 αιώνες, ενώ όταν αντιμετώπισε ο παγανισμός την δυσμένεια και απόρριψη της αυτοκρατορίας εξαφανίστηκε και οι οπαδοί του τον εγκατέλειψαν γρήγορα; Αυτό δεν δείχνει ότι ο Χριστιανισμός έχει κάτι που δεν το έχει ο παγανισμός; Έναν Θεό πολύ πιο ισχυρό και μια δύναμη μοναδική που κατευθύνει τις ζωές των χριστιανών, τόση ώστε να είναι πρόθυμοι να πεθάνουν γι΄ αυτό; Αυτό δεν δείχνει ότι ο παγανισμός ήταν ετοιμοθάνατος και παρηκμασμένος και γι΄ αυτό ο χριστιανισμός τον νίκησε και μάλιστα πριν γίνει νόμιμη θρησκεία; Μιλάω για τους 3 πρώτους αιώνες κι όχι για τους μετά. Ο λόγιος κ.Θ.Ζιάκας γράφει στο άρθρο του «Γιατί οι Έλληνες έγιναν Χριστιανοί;» (περιοδικό ΑΡΔΗΝ www.ardin.gr/html-txt/ziakas28.htm): «Φαίνεται ότι η θεωρία της βίας μόνο στην Ελλάδα έχει οπαδούς. Οι οπαδοί της επικαλούνται τα διωκτικά μέτρα των πρώτων βυζαντινών αυτοκρατόρων εναντίον των παγανιστικών ιερών και σχολών. Επικαλούνται δηλαδή γεγονότα που συμβαίνουν μετά τον τέταρτο αιώνα, όταν η νίκη του χριστιανισμού ήταν ήδη δεδομένη. Παραβλέπουν το γεγονός ότι ο εκχριστιανισμός των μεγάλων αστικών κέντρων είχε ήδη συντελεστεί, πριν υπάρξουν χριστιανοί αυτοκράτορες να στραφούν εναντίον του αρχαίου παγανισμού. Ότι στην προβυζαντινή περίοδο συνέβη ακριβώς το αντίθετο: ότι οι Έλληνες έγιναν χριστιανοί παρά τους διωγμούς εκ μέρους της ρωμαϊκής εξουσίας».

5) Ο Χριστιανισμός κατέστρεψε τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό;

    Οι νεοπαγανιστές και οι αρχαιολάτρες κατηγορούν σφόδρα τους Χριστιανούς ως εχθρούς του Ελληνισμού και του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων. Όμως ψεύδονται ασύστολα. Διότι «η αρχαία ελληνική λογοτεχνία έφθασε ως εμάς χάρη στις αντιγραφικές προσπάθειες των Βυζαντινών λογίων…Σχεδόν όλα τα κείμενα της αρχαιοελληνικής γραμματείας που έφθασαν ως εμάς ανάγονται στους ένατο και δέκατο βυζαντινούς αιώνες, εποχή που καλείται ‘πρώτος βυζαντινός ουμανισμός’. Το έργο των ανθρωπιστών του ενάτου και δεκάτου αιώνων το συνέχισαν και οι λόγιοι των επόμενων αιώνων…Και η βάση της εργασίας τους αποτέλεσε αφετηρία για τη διάδοση της κλασσικής παιδείας και στη Δύση και ήταν ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν στην αναγέννηση» (περιοδικό ΙΣΤΟΡΙΚΑ 25-7-02, σελ.28-29). Επίσης «θα ήταν ουσιαστική παράλειψη να μην τονιστεί εδώ ο ρόλος του ανώνυμου, ως επί το πλείστον, Βυζαντινού μοναχού στο έργο της, μέσω της αντιγραφής, διατήρησης της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Κυρίως τον 9ο αι. τα πιο γνωστά μοναστήρια, όπως αυτό του Στουδίου, είχαν οργανώσει αντιγραφικά εργαστήρια, στα οποία τα κείμενα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων αντιγράφονταν από τα σπαράγματα των παπύρων σε περγαμηνές, που ήταν πιο ανθεκτικό υλικό» (περιοδικό ΙΣΤΟΡΙΚΑ 25-7-02 σελ. 49). Επίσης διδάσκονταν στο Βυζάντιο οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς, και οι Πατέρες της Εκκλησίας εξέφρασαν την εκτίμησή τους για τα έργα των αρχαίων Ελλήνων. Ο Μέγας Βασίλειος μάλιστα είχε γράψει και Ομιλία προς τους Νέους «Για το πώς να ωφελούνται από τα Ελληνικά Γράμματα».

6) Και τι έχουμε να πούμε για τα περιστατικά καταστροφών παγανιστικών ναών από χριστιανούς;

    «Η Helen Saradi, π.χ. καταδεικνύει ότι η εχθρική στάση των χριστιανών προς τα παγανιστικά ιερά ούτε γενικό φαινόμενο υπήρξε, ούτε συστηματική πολιτική[1]. Αφ’ ενός, πολλά παγανιστικά ιερά ερήμωσαν επειδή απλούστατα εγκαταλείφθηκαν (όποιος διαβάσει το έργο του Ιουλιανού του Παραβάτη «Αντιοχικός» ή «Μισοπώγων», πληροφορείται από τον ίδιο τον αυτοκράτορα για την αβίαστη απόρριψη της εθνικής θρησκείας εκ μέρους των Αντιοχέων, οι οποίοι τόσο αδιαφορούσαν πλέον για την εορτή του πολιούχου Απόλλωνος, ώστε ο εθνικός ιερέας, στη θέση των εκατομβών που όφειλε να προσφέρει η πόλη, θυσίασε μια χήνα την οποία έφερε ο ίδιος από το σπίτι του)[2]. Αφ’ ετέρου, πολλά ιερά διατηρήθηκαν είτε επειδή έγινε σεβαστή η αισθητική τους αξία, είτε επειδή συνέχισαν να χρησιμοποιούνται μετατρεπόμενα σε χριστιανικές εκκλησίες. Στην περίπτωση της μετατροπής έχουμε μια αντίληψη περί ιερού, η οποία επιτρέπει ένα είδος «διαδοχής θεών». Ο χώρος ο αφιερωμένος στο θείο αναγνωριζόταν ως ιερός και συνέχιζε να λειτουργεί ως τέτοιος, αποδιδόταν όμως στον νικητή θεό. Οι χριστιανοί συμφωνούσαν με τους εθνικούς, ότι τα ιερά δεν ήταν άδεια, αλλά τόποι υπερφυσικής παρουσίας για τους χριστιανούς, όμως, οικήτορες ήταν οι δαίμονες, οι πράκτορες του κακού. Έτσι, σε εξαιρετικά μεγάλο αριθμό συναξαριών βρίσκουμε αγίους ασκητές να εισβάλλουν σε παγανιστικά ιερά και να δίνουν μάχη (συχνά με τη μορφή μαχητικού διαλόγου) με τους εκεί δαίμονες για να αποκαθάρουν αυτές τις περιοχές της κτίσης από τη δαιμονική κατοχή και να τις αποδόσουν ξανά στον αληθή Θεό, εγείροντας εκεί χριστιανικούς ναούς». (Αυτό-Κριτική Ερμηνεία της καταστροφής παγανιστικών ιερών από χριστιανούς, Θανάση Παπαθανασίου-περιοδικό ΣΥΝΑΞΗ Ιαν-Μαρτ.1999, σελ. 55-56).

7) Είναι η Αγία Γραφή κατά των Ελλήνων;

    Ένα συχνό επιχείρημα των νεοπαγανιστών και άλλων χριστιανομάχων είναι πως δήθεν η Αγία Γραφή μιλάει κατά των Ελλήνων! Επικαλούνται το Ζαχαρίας 9:13 "Επειδή τέντωσα τον Ιούδα σαν τόξο, τέντωσα τον Εφραίμ δυνατά, και ξεσήκωσα τα παιδιά σου Σιών, ενάντια στα παιδιά σου Ελλάδα, και σε έκανα σαν ρομφαία μαχητή". Με την λέξη Έλληνας και Ελλάδα η Αγία Γραφή εννοεί γενικά τους μη Εβραίους, δηλ. τούς Εθνικούς και ιδιαίτερα τους Ελληνιστές του Μεσογειακού κόσμου. Η χρήση αυτή φαίνεται και στη Καινή Διαθήκη. Στο Μάρκος 7: 26 μια στο γένος Συροφοίνισσα αποκαλείται Ελληνίδα με αυτή την έννοια. Επίσης στο Ρωμαίους 1:14,16 Έλληνες αποκαλούνται οι μη Ιουδαίοι.
   Το εδάφιο αυτό του Ζαχαρία εκπληρώθηκε με την Μακκαβαϊκή επανάσταση κατά της κατοχής του Ισραήλ από τους Σύριους Σελευκίδες και κατά της προσπάθειας τους να επιβάλλουν βίαια την ειδωλολατρία με την ηγεσία του Αντίοχου του Επιφανή το 165 π.Χ. Η δυναστεία των Σελευκίδων αποκαλείται "Βασιλεία Ελλήνων" στο Α' Μακκαβαίων 1:10. Ακόμη τα επόμενα εδάφια δείχνουν καθαρά ότι δεν πρόκειται για επιθετική ενέργεια, αλλά για αμυντική: "Ο Κύριος ο Θεός τους θα τους σώσει εκείνη την ημέρα, όπως το ποίμνιο του λαού του" ( Ζαχαρίας 9:16).
   Είναι πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε ότι ο Θεός της Βίβλου δεν είναι μεροληπτικός. Και γι’ αυτό συχνά στρέφεται ΚΑΤΑ των Εβραίων όταν απομακρύνονται από το θέλημά Του: "Αλλοίμονο, έθνος αμαρτωλό, λαέ φορτωμένε ανομία, σπέρμα κακοποιόν, γιοι διεφθαρμένοι. Εγκατέλειψαν τον Κύριο, καταφρόνησαν τον ΄Αγιο του Ισραήλ, στράφηκαν προς τα πίσω" Ησαΐας 1: 4. Επίσης διαβάστε Ησαΐας 42: 24-25, 43: 27- 28, Ιερεμίας 6: 19, 9: 13- 16, 7: 12-20, Αμώς 3: 1- 2, Α' Θεσσαλονικείς 2: 15- 16.
   Τέλος στο Γένεση 9:27 προφητεύει την ευλογία των Ευρωπαϊκών εθνών - απογόνων του Ιάφεθ (Έλληνες και Ρωμαίοι ) που θα επέκτειναν τα όριά τους μέχρι τα εδάφη των Σημιτικών εθνών, και ΟΧΙ το αντίθετο!
   Ενώ όταν Έλληνες πλησίασαν τον Ιησού, Εκείνος είπε ότι "ήρθε η ώρα να δοξαστεί ο Υιός του ανθρώπου" (Ιωάννης 12: 20- 23). Διότι τελικά ο Χριστιανισμός διαδόθηκε στη Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο με την ελληνική γλώσσα διότι η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στα ελληνικά. Επίσης στην ίδια την Καινή Διαθήκη περιλαμβάνονται αναφορές από τα συγγράμματα των Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων: Πράξεις 17:28 (Αράτου, Φαινόμενα, 5), Πράξεις 20:35 (Θουκιδύδου, ΙΙ 97,4), Πράξεις 26:14 (Ευριπίδου, Βάκχαι, 794, Ιουλιανού, Περί χρησμών 8, 246β), Α’ Κορινθίους 15:33 (Μενάνδρου, Θεής 218), και Τίτος 1:12 (Επιμενίδου, Περί χρησμών). Αυτό δείχνει ότι ο απόστολος Παύλος ήταν γνώστης των κειμένων των Αρχαίων Ελλήνων και το ότι τα χρησιμοποίησε δείχνει ότι τα εκτιμούσε και τα σέβονταν. Βεβαίως χρησιμοποίησε αποσπάσματα που επιβεβαιώνουν αλήθειες και αρχές της χριστιανικής πίστης. Οπότε είναι εντελώς ψευδείς οι ισχυρισμοί κάποιων θερμοκέφαλων πως δήθεν ο απόστολος Παύλος ήταν μισέλληνας! Γιατί τελικά ούτε Σιωνιστής ή πράκτορας του Εβραϊσμού ήταν, διότι αν ήταν, ασφαλώς δεν θα περιέγραφε τους συμπατριώτες του Ιουδαίους, με αυτά τα λόγια: «αυτούς που σκότωσαν και τον Κύριό μας τον Ιησού και τους προφήτες τους, καταδίωξαν κι εμάς, δεν αρέσουν στον Θεό και εχθρεύονται όλους τούς ανθρώπους»(Α’ Θεσσαλ. 2:15).

 

Μανώλης Καλομοίρης

[1] Helen Saradi-Mendelovici, Christian Attitudes toward Pagan Monuments in Late Antiquity and their Legacy in Later Byzantine Centuries, Dumbarton Oaks Papers 44 (1990), σελ. 47. [2] Ιουλιανού, Αντιοχικός 361D-363C.

Ημερομηνία καταχώρησης : 03/02/2009 @ 13:11
Τελευταία ενημέρωση : 04/02/2009 @ 03:28
Κατηγορία : ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
Η σελίδα διαβάστηκε 2877 φορές


Print preview Print preview     Τυπώστε την σελίδα Τυπώστε την σελίδα


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Εγγραφείτε στην Ομάδα Αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ για να μπορώ να σας ενημερώνω για ενδιαφέροντα χριστιανικά άρθρα, επιλεγμένες ειδήσεις χριστιανικού ενδιαφέροντος, όπως και για νέες κυκλοφορίες χριστιανικών βιβλίων και μοναδικών προσφορών.
Η λίστα αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ανήκει στις ιστοσελίδες www.diakrisis.gr και www.christianbook.gr. Αφού εγγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε μπορείτε να διαγραφείτε εύκολα και απλά.
Όσοι εγγραφείτε θα λάβετε ως δώρο το θαυμάσιο βιβλίο ΓΙΑΤΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΥΠΕΡΕΧΕΙ σε pdf. Μετά την εγγραφή σας θα μπορείτε να το κατεβάσετε από την κατηγορία ΑΡΧΕΙΑ της ομάδας αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: http://groups.google.gr/group/erevnitis?hl=el.
Για να εγγραφείτε εύκολα και γρήγορα στείλτε κενό email στο erevnitis+subscribe@googlegroups.com και αυτόματα θα εγγραφείτε. :

Ομάδες Google
diakrisis
Επισκεφτείτε την παρούσα ομάδα


ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ




ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ
Επισκεφτείτε το ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Πατήστε ΕΔΩ για το Ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Μιλάμε για τον ζωντανό Ιησού Χριστό!
^ Πάνω ^