Ρητό της ημέρας :  Η ευσέβεια είναι διαφορετική από την δεισιδαιμονία.   BLAISE PASCAL
ΑΡΘΡΑ

Κλείσιμο ΑΘΕΙΣΜΟΣ-ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Κλείσιμο ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Κλείσιμο ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΑΤΕΡΕΣ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κλείσιμο ΒΙΟΗΘΙΚΗ

Κλείσιμο ΓΑΜΟΣ-ΣΧΕΣΕΙΣ-ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

Κλείσιμο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΞΕΛΙΞΗ

Κλείσιμο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Κλείσιμο ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ-ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ/ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Κλείσιμο ΙΣΛΑΜ

Κλείσιμο ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ

Κλείσιμο ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

Κλείσιμο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΦΥΣΗ

Κλείσιμο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Κλείσιμο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

   επισκέπτες

   επισκέπτες online

ΑΓΓΕΛΙΑ
ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ - ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Ένας φίλος και αναγνώστης μας έγραψε τις αντιρρήσεις του σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύσαμε για την θεότητα του Χριστού.  Πρώτα είναι το γράμμα του αναγνώστη και μετά ακολουθεί η απάντησή μας:

 

Αντιρρήσεις στα άρθρα για την θεότητα του Χριστού

…Διάβασα τα άρθρα σου τα σχετικά με τη θεότητα του Χριστού…Ομολογουμένως δεν κατανοώ, γιατί αποδέχτηκες διδασκαλίες που έχουν σχέση με θεολογικές διατριβές...Ο θείος λόγος είναι σαφής και απλός, και το σύνολο αυτού είναι η αλήθεια και όχι μόνο μια μεμονωμένη λέξη ή εδάφιο…Ο Ιησούς είναι και θα είναι…Κύριος, Θεός Ισχυρός…Τούτο δεν σημαίνει παύση ή ακύρωση της σχέσης του Πατέρα με τον Υιόν, ούτε προσωπική ταύτιση σε ένα ον. Ο Κύριος Ιησούς έχει ιδιότητες και εξουσίες του Πατέρα του, δηλ. θείες, θεοειδείς…Τούτο όμως δεν σημαίνει, πως ο Κύριος ο Θεός παραχωρώντας και την τιμή της λατρείας για τον Υιόν του, ότι έτσι εξισώθηκαν Αυτοί στη δόξα και στη δύναμη…Από την άλλη πλευρά δεν επιτρέπεται να παραδούμε, πως ο Κύριος Ιησούς κατέχει και άλλους τίτλους και άλλες ιδιότητες που δεν ανήκουν στον Πατέρα: Ο Ιησούς είναι το Αρνίο, ο Θεός Πατήρ ουδέποτε. Ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Κεχρισμένος, ο Θεός Πατήρ ουδέποτε. Ο Ιησούς είναι ο Μεσίτης, ο Θεός Πατήρ ουδέποτε. Ο Ιησούς είναι ο Αρχιερέας, ο Θεός ουδέποτε…

Είναι ο λόγος του Θεού δύσκολο θεολογικό, φιλοσοφικό κείμενο, έτσι ώστε ένας απλός κεκλημένος πιστός να μη δύναται να το κατανοήσει χωρίς τα συγγράμματα ανθρώπων με θεολογικούς διδακτορικούς τίτλους; Δεν δύναται ένας απλός άνθρωπος που έλαβε τη θεία χάρη και βοήθεια, να αντιληφθεί, ότι το αρνίο του Θεού δεν είναι ο Θεός, ότι ο Κεχρισμένος δεν είναι ο Χρίσας, ότι ο Αρχιερέας και ο Μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων δεν είναι ο Θεός..και ότι ο Υιός δεν είναι ο Θεός, αφού ο Θεός μη έχων αρχή, ουδέποτε γεννήθηκε;…Δεν εξισώνεται η δόξα του Χριστού με τη δόξα του Θεού….Σου θέτω…δύο ερωτήσεις…:

1) Ένας πιστός, ίσταται ενώπιον μεγάλων δυσκολιών όσο αφορά τη κατανόηση δύο ή τριών εδαφίων ενός ζητήματος. Από την άλλη έχει 200 ή 300 εδάφια που είναι σαφή. Τι είναι λογικό για την ορθοτόμηση της αλήθειας;Να εναρμονίσει τα δυσνόητα 2-3 εδάφια με τα σαφή 200-300 εδάφια ή να πράξει το αντίστροφο, δηλ. να προβεί σε ατέρμονες θεολογικές έρευνες και φιλοσοφικές ενασχολήσεις, προσπαθώντας να εναρμονίσει τα 200-300 εδάφια με την εκ πρώτης όψεως εκδοχή των 2-3 εδαφίων. Μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι εσύ ενήργησες σύμφωνα με τη δεύτερη εναλλακτική λύση. Εάν το «και» του εδ. 2 Πέτρου 1:1 «του Θεού μας και Σωτήρα Ιησού Χριστού» είναι αμφιλεγόμενο, δυσνόητο, θα πρέπει να λησμονήσουμε την υπόλοιπη Γραφή και να προσκολληθούμε σ΄αυτό; Και εάν η προσφώνηση του Θωμά προς τον αναστηθέντα Κύριον Ιησού: «Ο Κύριός μου και ο Θεός μου» (Ιωάν.20:28) δίνει την αρχική εντύπωση, ότι ο Θωμάς απεκάλεσε τον Διδάσκαλό του σε μια στιγμή υπέρτατης έκπληξης και χαράς «ο Θεός μου», θα πρέπει να λησμονήσουμε την υπόλοιπη Γραφή και να προσκολληθούμε σε μια προσφώνηση θαυμασμού; Άλλωστε δεν γνωρίζουμε επακριβώς τις λέξεις του Θωμά, μια και η προσφώνησή του δεν έγινε στην ελληνική γλώσσα και πολλές φορές σε κάθε γλώσσα ακόμη και ένα γράμμα, ακόμη και ένας τονισμός μιας λέξης αλλάζει το νόημα αυτής. Γιατί θέλεις να δώσεις στα αμφιλεγόμενα λόγια του Θωμά μεγαλύτερη βαρύτητα από τα λόγια του διδασκάλου μας Ιησού που είπε μετά την ανάστασή του: «Αναβαίνω προς τον…Θεόν μου και Θεόν σας» (Ιωάν.20:17); Εάν ο Ιησούς ήταν ο αληθινός Θεός, τότε γιατί αποκαλεί τον Πατέρα του Θεόν του; Είναι δυνατόν ο Θεός να έχει Θεόν; Δηλαδή, ..θέτεις τα δυσνόητα λόγια του Θωμά υπεράνω των σαφών λόγων του Ιησού. Ποιανού μαθητής είσαι;

2) Όλοι οι αφιερωμένοι πιστοί, ασχέτως του ενός ή του άλλου ονόματος και ασχέτως της μιας ή της άλλης απόχρωσης και συνάθροισης, πιστεύουν και ομολογούν ότι ο Κύριος Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού, όχι όμως αυτός ο ίδιος ο Θεός. Δεν υπάρχει ούτε ένας αδερφός (αφιερωμένος με επουράνια κλήση και ελπίδα) σε καμιά χώρα του κόσμου και σε καμιά τάξη του οίκου της πίστης, που να πιστεύει σε τριάδα ή δυάδα Θεού. Το δεύτερο ερώτημά μου είναι: Ποιοι βρίσκονται σε πλάνη σχετικά με το εάν ο Ιησούς είναι ο αληθινός Θεός ή όχι; Οι ανά τον κόσμο πιστοί, καθιερωμένοι αδελφοί, που προσπαθούν με τις μικρές δυνάμεις τους να υπηρετήσουν τον Θεόν, τον Χριστόν και την Αλήθεια της Αγίας Γραφής, ή η Ρωμαιοκαθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία; Πρόσεξε, μη πεις πως σε πλάνη βρίσκονται οι ανά τον κόσμο πιστοί αδελφοί και αδελφές και σε ορθή διδασκαλία βρίσκονται η Ρωμαιοκαθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Γιάννης Κωτούλας (ΓΕΡΜΑΝΙΑ)

 


Απάντηση του «Ερευνητή της Αλήθειας»
για την Θεότητα του Χριστού

Κατ΄αρχάς δεν καταλαβαίνω την μομφή που ρίχνετε στις θεολογικές διατριβές, όταν κι εσείς σε όλο σας το γράμμα, θεολογείτε! Γνωρίζω θεολογικές μελέτες και υπέρ αλλά και κατά της θεότητας του Χριστού και της Τριάδος.

 Αρνείστε την ισότητα του Πατέρα και του Υιού, όσον αφορά την δόξα και την δύναμη, ενώ η Αγία Γραφή χαρακτηρίζει τον Χριστό «Θεού δύναμιν» (Α’ Κορ. 1:24), «απαύγασμα της δόξης και χαρακτήρ της υποστάσεως αυτού» (Εβρ.1:3), και «τον Κύριον της Δόξης» (Α’ Κορ. 2:8). Ο Ιησούς είναι Άναρχος, διότι είναι η ίδια η Αιώνια Ζωή, και η αιώνια ζωή δεν έχει αρχή, αλλιώς δεν θα ήταν αιώνια (Α΄Ιωάννου 1:2)! Επίσης θα πρέπει να εξηγήσετε γιατί ο απόστολος Ιωάννης σχολιάζει ότι ο Ιησούς «πατέρα εαυτού έλεγε τον Θεόν, ίσον με τον Θεόν κάμνων εαυτόν» (Ιωάν. 5:18) και εξαιτίας αυτού οι Ιουδαίοι θέλανε να τον θανατώσουν. Συνεπώς η κατανόηση των αποστόλων για του τι σημαίνει «Υιός του Θεού» ήταν διαφορετική από την δική σας.

 Ο Ιησούς κατέχει και την ανθρώπινη φύση, οπότε γι’ αυτό έχει και ιδιότητες που ανήκουν στην ανθρώπινη φύση: είναι Μεσίτης, Αρχιερέας, ο Αμνός του Θεού, υποτάσσεται στον Θεό κλπ. Οπότε το να αρνείστε την θεότητα του Ιησού, βασιζόμενος στα εδάφια που μιλάνε για την ανθρώπινη φύση του, είναι το λιγότερο κακή ερμηνεία της Αγίας Γραφής.

Όσον αφορά τα δύο ερωτήματά σας:

Για να είναι αλήθεια κάποια διδασκαλία, θα πρέπει να μπορεί να εξηγεί ικανοποιητικά ακόμη και τα «2-3 εδάφια». Αν αδυνατεί να εξηγήσει αυτά τα 2-3 εδάφια, τότε η διδασκαλία αυτή μπορεί να είναι εσφαλμένη, ακόμα κι αν υποτίθεται ότι βασίζεται σε άλλα ή πολυαριθμότερα εδάφια. Τελικά θα πρέπει να μπορεί να εξηγεί επαρκώς όλα τα εδάφια –και τα 2,3 εδάφια, αλλά και τα 200,300 εδάφια-  για να σταθεί αυτή η διδασκαλία. Και η δική σας διδασκαλία είναι σαφές, ότι αδυνατεί να εξηγήσει επαρκώς τουλάχιστον αυτά τα δύο εδάφια που αναφέρετε: Β’ Πέτρου 1:1 και Ιωάν.20:28, που μιλάνε σαφώς για την θεότητα του Χριστού χρησιμοποιώντας και το οριστικό άρθρο! Μάλιστα για να υποτιμήσετε την αξία του εδαφίου Ιωάννης 20:28 καταφεύγετε σε ένα σωρό ισχυρισμούς, όπως το ότι απλά είναι «μια προσφώνηση θαυμασμού», ή ότι «δεν γνωρίζουμε επακριβώς τις λέξεις του Θωμά μια και η προσφώνησή του δεν έγινε στην ελληνική», ή ότι είναι «αμφιλεγόμενα λόγια» ή ακόμη και «δυσνόητα λόγια». Στο τέλος με ρωτάτε: «Ποιανού μαθητής είσαι;» μια και παίρνω στα σοβαρά την δήλωση του Θωμά.  Τα δύο αυτά εδάφια με σαφήνεια διακηρύττουν την θεότητα του Χριστού, αν και υπάρχουν πλήθος άλλων εδαφίων, που τα αναπτύσσω στα δύο σχετικά άρθρα του «Ερευνητή», όπου παραπέμπω τους αναγνώστες για περισσότερες πληροφορίες: «Ο Ιησούς είναι Θεός» (τεύχος 14) και «Ήταν ο Ιησούς μόνο άνθρωπος ή και Θεός πάνω στη Γη;» (τεύχος 18). Το μόνο που αναφέρω για τα λόγια του Θωμά είναι ότι τα αποδέχτηκε ο Κύριός μας ανεπιφύλακτα και δεν τον «διόρθωσε», αν θεωρούσε ότι ο μαθητής Του παρεκτράπηκε θεολογικά! Και μην ξεχνάτε ότι ο Θωμάς ως Ιουδαίος ήταν μονοθεϊστής, και παρ’ όλ’ αυτά αναγνώρισε τον Θεό του στον Ιησού!

Για το δεύτερο ερώτημά σας, έχω να παρατηρήσω τα εξής: Αναφέρετε ότι οι «αφιερωμένοι πιστοί» δεν πιστεύουν στην θεότητα του Χριστού και ότι «ούτε ένας αδελφός…σε καμιά χώρα του κόσμου» δεν πιστεύει στην Τριάδα. Επίσης αναφέρετε ότι αυτοί οι ‘πιστοί’ «προσπαθούν με τις μικρές δυνάμεις τους να υπηρετήσουν τον Θεόν, τον Χριστόν και την Αλήθεια της Αγίας Γραφής».  Δεν προσδιορίζετε στο γράμμα σας ποιους εννοείτε. Προφανώς εννοείτε τους Ρωσσελιστές και τα διάφορα παρακλάδιά τους, όπως έχετε πει σε συνομιλία μας. Πώς όμως θεωρείτε τους Ρωσσελιστές ή Μελετητές της Βίβλου, ως τους «αφιερωμένους πιστούς», οι οποίοι υπηρετούν «την αλήθεια της Αγίας Γραφής»;  Δηλαδή το κριτήριο της αλήθειας ή της πλάνης είναι οι διδασκαλίες του πάστορα Ρώσσελ, ο οποίος εμφανίστηκε τον 19ο αιώνα;  Ο Ρώσσελ διακήρυξε πλήθος νεωτερικών διδασκαλιών, οι οποίες όλες, έχουν καταδικαστεί ως αιρέσεις από την αρχαία Εκκλησία. Επίσης ο Ρώσσελ αποδείχτηκε ψευδοπροφήτης διότι κήρυξε ψευδείς χρονολογίες: το 1874  για την δεύτερη έλευση του Χριστού, το 1878 για την ανάσταση των πιστών, και το 1914 για το τέλος του κόσμου. Γνωρίζω ότι εσείς δεν δέχεστε τις χρονολογίες, αλλά α) παραβλέπετε το γεγονός ότι οι χρονολογίες ήταν μέρος του «πακέτου» των διδασκαλιών του Ρώσσελ κι ότι όλες ή στέκονται μαζί ή καταρρίπτονται μαζί, και β) ακόμη εξακολουθείτε να αποβλέπετε στον Ρώσσελ ως κριτήριο της αλήθειας και της πλάνης, παρ’ ότι ο Θεός τον έκανε να φανεί ότι είναι ψευδοδιδάσκαλος και ψευδοπροφήτης  Η Αγία Γραφή λέει για τέτοιους ανθρώπους: «Μη πιστεύσητε» (Ματθ. 24:25).

Το ότι κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν ότι υπηρετούν τον Θεό και την Αλήθεια, ενώ αποδέχονται τις διδασκαλίες ενός ψευδοδιδασκάλου, αυτό δεν τους δικαιώνει, ούτε βέβαια μπορεί να αποτελούν την αληθινή Εκκλησία επί της γης! Μάλιστα η Αγία Γραφή αναφέρει για κάποιους που πιστεύουν ότι θα προσφέρουν λατρεία στον Θεό, θανατώνοντας τους χριστιανούς (Ιωάν. 16:2)! Η Εκκλησία ιδρύθηκε από τον Χριστό πάνω στο θεμέλιο της ομολογίας ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού του Ζώντος (Ματθ.16:16). Οι απόστολοι αλλά και οι Ιουδαίοι το κατανοούσαν ότι αυτό σήμαινε πως ο Χριστός είναι Θεός και ίσος με τον Θεό (Ιωάν.1:1,5:18, 10:30-33, 20:28). Οπότε για να ανήκει κάποιος στην Εκκλησία του Ιησού, δεν αρκεί να παραδέχεται ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, αν δεν συμφωνεί με το νόημα που έδιναν οι απόστολοι σε αυτό.  

Με ρωτάτε «Ποιοι βρίσκονται σε πλάνη σχετικά με το αν ο Ιησούς είναι ο αληθινός Θεός ή όχι;». Οπωσδήποτε η αλήθεια δεν μπορεί να βρεθεί στα κείμενα κάποιου ψευδοπροφήτη του 19ου αιώνα. Υπάρχουν πολύ καλύτερες πηγές για να κοιτάξει κανείς. Μάλιστα ο Ρώσσελ είχε τέτοια αλαζονεία που θεωρούσε τα γραπτά του ανώτερα από την Αγία Γραφή! Η αγγλική «Σκοπιά» 15 Σεπτεμβρίου 1910 σελ.298, έγραφε: «Εξάλλου, ουχί μόνον ευρίσκομεν ότι οι άνθρωποι δεν δύνανται να ίδωσι το θείον σχέδιον, οπόταν μελετώσιν αυτήν την Γραφήν, αλλά βλέπομεν επίσης, ότι εάν τις θέση κατά μέρος τας Γραφικάς Μελέτας [1], έστω και εάν ακόμη τας εχρησιμοποίησεν, έστω και εάν τας εγνώριζεν, έστω και εάν επί δέκα έτη τας ανεγίνωσκεν, -εάν τις λοιπόν θέση αυτάς κατά μέρος, και τας περιφρονήση, και λάβη εις τας χείρας του μόνον την Γραφήν, καίτοι κατενόει την Γραφήν επί δέκα έτη, η πείρα μας διδάσκει, ότι ο τοιούτος εντός δύο ετών θα απέλθη εις το σκότος. Εξάλλου, εάν ένας ανεγίνωσκεν απλώς μόνον τας Γραφικάς Μελέτας, μετά των παραπομπών αυτών, και δεν ανεγίνωσκεν ουδεμίαν σελίδα εκ της Γραφής, ο τοιούτος θα ήτο εν τω φωτί εις το τέλος των δύο ετών, διότι θα είχε το φως των Γραφών» [2]!!! Θα εμπιστευτούμε, λοιπόν, έναν τέτοιον άνθρωπο, για πνευματική διδασκαλία; Και για να επαναλάβω ένα ερώτημά σας: «Ποιανού μαθητής είσαι;». Διότι αν επιμένετε να ακολουθείτε έναν ψευδοπροφήτη, δεν μπορεί να είστε μαθητής του Χριστού.

Άρα, αφού οι ακόλουθοι του Ρώσσελ δεν μπορεί να έχουν την αλήθεια, τότε ποιος την έχει; Πρώτ’ απ’ όλα η Εκκλησία δεν δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα, αλλά υπάρχει αδιάλειπτα και συνεχώς για 20 αιώνες από τον 1ο αιώνα μέχρι σήμερα. Αυτό το διαβεβαίωσε ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς όταν είπε: «ιδού, εγώ είμαι μεθ’ υμών πάσας τας ημέρας, έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28:20).  Οπότε πρέπει πάντα να υπήρχε Εκκλησία αδιάκοπα, ώστε να μπορεί να τηρήσει την υπόσχεσή Του να είναι μαζί με τους ακολούθους Του μέχρι το τέλος του κόσμου. Επίσης, ο Ιησούς διακήρυξε ότι η Εκκλησία Του, δεν μπορούσε να ηττηθεί, διότι «πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ’ αυτής» (Ματθ.16:18). Οι απόστολοι δίδαξαν και χειροτόνησαν πολλούς ηγέτες στην Εκκλησία και αυτοί που διδάχτηκαν απ’ τους αποστόλους δίδαξαν κι άλλους κ.ο.κ. Όπως ο απ.Παύλος δίδαξε τον Τιμόθεο «και όσα ήκουσας παρ’ εμού δια πολλών μαρτύρων, ταύτα παράδος εις πιστούς ανθρώπους, οίτινες θέλουσιν ικανοί και άλλους να διδάξωσι» (Β’ Τιμ. 2:2). Δεν είναι δυνατόν αμέσως μόλις πέθαναν οι απόστολοι, όλοι όσοι διδάχτηκαν από αυτούς, να αποστάτησαν ταυτόχρονα και να άρχισαν να κηρύττουν αντίθετα απ’ την αποστολική διδαχή! Οπότε αν μελετήσουμε τα γραπτά όσων διδάχτηκαν  απ’ τους αποστόλους ή όσων δίδαξαν αυτοί μετέπειτα , θα καταλάβουμε σε μεγάλο βαθμό την αποστολική διδασκαλία για τα πιο σημαντικά θέματα που μας απασχολούν. Γι ‘αυτό η Καινή Διαθήκη μιλάει για την τήρηση της αποστολικής παρακαταθήκης, προκειμένου να διατηρηθεί η αλήθεια (Α’ Τιμ. 6:20, Β’ Τιμ. 1:13-14). Για το θέμα της Τριάδος και της θεότητας του Χριστού δημοσιεύσαμε το άρθρο «Πίστευε η Αρχαία Εκκλησία στην Τριάδα;» (Ερευνητής Νο. 18) όπου αναφέρουμε τι λένε οι αποστολικοί και μεταποστολικοί πατέρες, από το 100 ως το 200 μ.Χ. Και η άποψή τους είναι συντριπτικά σε βάρος των θέσεων του Ρώσσελ ή άλλων αιρετικών.  Συνεπώς η αλήθεια σε αυτά τα θέματα βρίσκεται στον ιστορικό Χριστιανισμό κι όχι σε αιρέσεις που εμφανίστηκαν 19 αιώνες αργότερα!

Ο Ιησούς Χριστός είναι αληθινός Θεός, και σύμφωνα με την Αγία Γραφή αλλά και σύμφωνα με την ιστορική μαρτυρία της αρχαίας εκκλησίας, πολύ καιρό πριν την Σύνοδο της Νίκαιας. «Ούτος είναι ο αληθινός Θεός και η ζωή η αιώνιος» (Α’ Ιωάννου 5:20).

 

Μανώλης Καλομοίρης

 

[1] Ο Ρώσσελ είχε γράψει 6 τόμους με τίτλο ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ.

[2] Η ελληνική μετάφραση προέρχεται από το βιβλίο «Ο ΠΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΙΜΟΣ ΔΟΥΛΟΣ», έκδοση Μελετητών της Βίβλου,1967,σελ.15-16 παραρτήματος.


Ημερομηνία καταχώρησης : 04/02/2009 @ 03:38
Τελευταία ενημέρωση : 04/02/2009 @ 03:38
Κατηγορία : ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Η σελίδα διαβάστηκε 2778 φορές


Print preview Print preview     Τυπώστε την σελίδα Τυπώστε την σελίδα


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Εγγραφείτε στην Ομάδα Αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ για να μπορώ να σας ενημερώνω για ενδιαφέροντα χριστιανικά άρθρα, επιλεγμένες ειδήσεις χριστιανικού ενδιαφέροντος, όπως και για νέες κυκλοφορίες χριστιανικών βιβλίων και μοναδικών προσφορών.
Η λίστα αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ανήκει στις ιστοσελίδες www.diakrisis.gr και www.christianbook.gr. Αφού εγγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε μπορείτε να διαγραφείτε εύκολα και απλά.
Όσοι εγγραφείτε θα λάβετε ως δώρο το θαυμάσιο βιβλίο ΓΙΑΤΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΥΠΕΡΕΧΕΙ σε pdf. Μετά την εγγραφή σας θα μπορείτε να το κατεβάσετε από την κατηγορία ΑΡΧΕΙΑ της ομάδας αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: http://groups.google.gr/group/erevnitis?hl=el.
Για να εγγραφείτε εύκολα και γρήγορα στείλτε κενό email στο erevnitis+subscribe@googlegroups.com και αυτόματα θα εγγραφείτε. :

Ομάδες Google
diakrisis
Επισκεφτείτε την παρούσα ομάδα


ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ




ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ
Επισκεφτείτε το ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Πατήστε ΕΔΩ για το Ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Μιλάμε για τον ζωντανό Ιησού Χριστό!
^ Πάνω ^