Ρητό της ημέρας :  Μεγάλος γκρεμός και βάραθρο βαθύ είναι η άγνοια της Γραφής.   ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΑΡΘΡΑ

Κλείσιμο ΑΘΕΙΣΜΟΣ-ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Κλείσιμο ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Κλείσιμο ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΑΤΕΡΕΣ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κλείσιμο ΒΙΟΗΘΙΚΗ

Κλείσιμο ΓΑΜΟΣ-ΣΧΕΣΕΙΣ-ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

Κλείσιμο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΞΕΛΙΞΗ

Κλείσιμο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Κλείσιμο ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ-ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ/ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Κλείσιμο ΙΣΛΑΜ

Κλείσιμο ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ

Κλείσιμο ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

Κλείσιμο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΦΥΣΗ

Κλείσιμο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Κλείσιμο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

   επισκέπτες

   επισκέπτες online

ΑΓΓΕΛΙΑ
ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ - Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΟΥ 'ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ'-ΜΕΡΟΣ 2ο

Η αρρώστια του "ευαγγελίου της υγείας και της ευημερίας" - Μέρος 2ο

-Του Γκόρντον Φι-

ΤΟ "ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ" ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Το δεύτερο μέρος του "ευαγγελίου της υγείας και της ευημερίας", σύμφωνα με το οποίο ο Θεός θέλει την τέλεια υγεία μας, διαφέρει από την αίρεση της "ευημερίας" σε αρκετά σημεία. Κατ' αρχή, η φυσική και διανοητική (ψυχική) θεραπεία της ανθρώπινης ζωής είναι μέρος του απολυτρωτικού έργου του Θεού. Σε αντίθεση με την αίρεση της "ευημερίας", το "ευαγγέλιο" της τέλειας υγείας αποτελεί διαστρέβλωση μιας πραγματικά βιβλικής αλήθειας. Η Καινή Διαθήκη υποστηρίζει καθαρά την πραγματικότητα της θεραπείας, είτε ως μέρος της διακονίας του Ιησού και των αποστόλων, είτε ως ένα από τα χαρίσματα που δόθηκαν στην εκκλησία, είτε καλώντας τους πρεσβυτέρους να προσεύχονται για τους ασθενείς με υπόσχεση θετικής απάντησης (Ιάκωβος 5:14,15). Κι ακόμα, ενώ τα υλικά πλούτη είναι αδιάφορα για τον λαό του Θεού (ελεύθερα τα δίνει αν έχει, αλλά δεν τα επιζητά), δεν ισχύει το ίδιο για το ανθρώπινο σώμα. Ένας τουλάχιστον από τους λόγους που οι Χριστιανοί προσεύχονται για τη θεραπεία των αρρώστων, είναι η βεβαιότητά τους ότι το σώμα, αν και προσωρινά υπόκειται στη φθορά και τον θάνατο στον παρόντα αιώνα, εντούτοις ανήκει στον Θεό και προορίζεται για την ανάσταση (Α΄ Κορινθίους 6:13,14). Ένα υγιές ή θεραπευμένο σώμα χάρη στην ελεήμονα επέμβαση του Θεού, είναι ένα σημείο για τις μελλοντικές δυνάμεις που ήδη εργάζονται στον παρόντα αιώνα. Αν λοιπόν η Γραφή και η θεολογία υποστηρίζουν την προσευχή για θεραπεία, τότε πού βρίσκεται το πρόβλημα; Ποια είναι η "αρρωστημένη" φύση του "ευαγγελίου" της τέλειας υγείας για τους Χριστιανούς; Βασικά, εντοπίζεται σε κάποιες βιβλικές και θεολογικές διαστρεβλώσεις που υποστηρίζουν ότι:

1) Ο Θεός θέλει τέλεια υγεία και πλήρη θεραπεία για κάθε πιστό.

2) Ο Θεός είναι υποχρεωμένος να θεραπεύει κάθε αρρώστια όσων έχουν πίστη (εκτός αν η αρρώστια είναι το αποτέλεσμα της παραβίασης των νόμων του Θεού για την υγεία).

Αναπόσπαστη με αυτή τη θεολογία είναι και η διδασκαλία ότι η πίστη μπορεί να αξιώσει τη θεραπεία από τον Θεό και πως οποιαδήποτε αποτυχία θεραπείας αποτελεί σφάλμα του ανθρώπου που δεν είχε αρκετή πίστη. Πολύ συχνά, αυτή η διεκδίκηση της θεραπείας περιλαμβάνει την ομολογία ότι η θεραπεία έχει ήδη γίνει, ακόμα κι αν τα συμπτώματα επιμένουν, με αποτέλεσμα να συναντά κανείς αρρώστους - ακόμα και τυφλούς! - που ισχυρίζονται ότι είναι θεραπευμένοι, αν και εξακολουθούν να υποφέρουν από τους πόνους ή να περπατούν στο σκοτάδι! Όσο κι αν η συμπάθειά μας συνοδεύει αυτούς που έπεσαν σ' αυτή την πλάνη, θα πρέπει να αντικρούουμε την κακή βιβλική ερμηνεία και θεολογία του κινήματός τους. Όπως με τις περισσότερες μισές αλήθειες, το "ευαγγέλιο" της τέλειας υγείας προσπαθεί να βασιστεί ολοκληρωτικά στη Γραφή. Ωστόσο, η χρήση της από τους ηγέτες του κινήματος είναι λανθασμένη ακριβώς σ' εκείνα τα σημεία, που οι ίδιοι θεωρούν "υγιή":

1) Ανεπαρκείς ή ολότελα άστοχες ερμηνείες εδαφίων-κλειδιά.

2) Επιλεκτική χρήση εδαφίων.

3) Αποτυχία να έχουν μια ολιστική, βιβλική άποψη των πραγμάτων, και κυρίως μια αποτυχία κατανόησης της θεμελιώδους θεολογικής δομής των συγγραφέων της Καινής Διαθήκης.

Το αποτέλεσμα είναι να επαναλαμβάνουν την κορινθιακή πλάνη και να μη μπορούν να διακρίνουν ότι οι οδηγίες και προειδοποιήσεις του Παύλου στην Α΄ και Β΄ προς Κορινθίους επιστολές τούς αφορούν άμεσα - και ιδιαίτερα τα σημεία για τους ψευδαπόστολους στα κεφάλαια 10-13 της Β΄ Κορινθίους.

1. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ο σκοπός κάθε βιβλικής ερμηνείας είναι το "πλήρες νόημα" του κειμένου. Το πλήρες νόημα είναι φυσικά το αρχικό, πρωτότυπο μήνυμα που ο συγγραφέας επιδίωξε απλά να δώσει στους αρχικούς αναγνώστες του, ώστε αυτοί να μπορέσουν καθαρά να το κατανοήσουν. Αν και η Αγία Γραφή είναι πράγματι ένα βιβλίο για όλες τις εποχές, και μιλάει από το παρελθόν άμεσα για τη σημερινή μας κατάσταση, πρώτα μίλησε στους αρχικούς αναγνώστες της για τη δική τους κατάσταση. Έτσι, το πρώτο μέλημα της ερμηνείας δεν είναι να βρει τι λέει η Βίβλος σ' εμάς, αλλά τι αρχικά είπε σ' αυτούς. Ο Λόγος του Θεού δεν είναι για μας ένας νέος λόγος που τώρα μόλις ανακαλύφθηκε, αλλά ο ίδιος λόγος που αρχικά απευθύνθηκε στους παλιούς, εκεί και τότε. Και είναι ο μόνος αναγνωρισμένος Λόγος του Θεού που πρέπει να ακούγεται μέσα από τις Γραφές. Είναι κάτι στο οποίο θα επιμείνουμε, γιατί η κύρια βιβλική αποτυχία των ευαγγελιστών της "τέλειας υγείας" είναι η ερμηνεία των πρωτοτύπων κειμένων. Απλά απέτυχαν να προσδιορίσουν το νόημα ενός κειμένου μέσα από τα συμφραζόμενά του - αυτό δηλαδή που κάνει η επιστήμη της εξήγησης της Βίβλου. Τα επιχειρήματα για πλήρη και τέλεια υγεία ως του μόνου θελήματος του Θεού για όλους τους πιστούς, βασίζονται σε τρεις κατηγορίες κειμένων:

α) Η δήλωση του Παύλου ότι "ο Χριστός μάς εξαγόρασε από την κατάρα του νόμου" (Γαλάτες 3:13), συνδυασμένη με το Δευτερονόμιο 28:21,22, όπου η αρρώστια είναι μια από τις κατάρες για την ανυπακοή στον Νόμο. Υποστηρίζεται από αυτά τα κείμενα ότι η αρρώστια αποτελεί μέρος της "κατάρας του νόμου", από την οποία ο Χριστός μάς ελευθέρωσε. Αυτή η κατηγορία κειμένων μπορεί να παραμεριστεί γρήγορα. Είναι ένα τυπικό παράδειγμα μιας ολότελα λανθασμένης ερμηνείας από το ταμείο της Γραφής, που αλιεύει λέξεις από διάφορα κείμενα με διαφορετικές χρήσεις και σημασίες, και προσπαθεί να τις "εξαναγκάσει" να αναφέρονται στο ίδιο θέμα. Έτσι, δεν υπάρχει ούτε η παραμικρή πιθανότητα να αναφερόταν ο Παύλος στις "κατάρες" του 28ου κεφαλαίου του Δευτερονομίου, όταν έγραφε πως ο Ιησούς μάς εξαγόρασε από την κατάρα του νόμου. Η απολύτρωση στην επιστολή προς Γαλάτες έχει να κάνει μόνο με ένα πράγμα: πώς μπορεί κάποιος να σταθεί δικαιωμένος μπροστά στον Θεό - μέσω της πίστης (δηλαδή με την εμπιστοσύνη στη χάρη του Θεού που παρέχει συγχώρηση και αποδοχή στους αμαρτωλούς) ή μέσω των έργων του Νόμου (δηλαδή με την υπακοή σε καθορισμένους κανόνες); Το ¶γιο Πνεύμα δεν θα μπορούσε να εμπνεύσει ένα νόημα του κειμένου ολότελα ξένο σ' αυτά που γράφει ο Παύλος στους Γαλάτες.

β) Ησαΐας 53 και η αναφορά του 53:4 στο Ματθαίος 8:17 και του 53:5 στο Α΄ Πέτρου 2:24. Από αυτά τα κείμενα, υποστηρίζεται ότι η θεραπεία περιλαμβάνεται στην απολύτρωση, όπως η συγχώρηση. Δεν μπορεί κανείς εύκολα να υποστηρίξει πως η Αγία Γραφή διδάσκει ότι η θεραπεία έχει συμπεριληφθεί στην απολύτρωση. Αν και η θέση του ιστορικού Πεντηκοστιανισμού είναι περίπου αυτή, δεν είναι λίγοι οι Πεντηκοστιανοί και οι Χαρισματικοί που δεν βλέπουν τη θεραπεία στην απολύτρωση με τον ίδιο τρόπο όπως τη σωτηρία. Θεραπεία παρέχεται επειδή η απολύτρωση έφερε απελευθέρωση από τις συνέπειες της αμαρτίας. Παρ' όλα αυτά, αφού δεν έχουμε ακόμα λάβει την απολύτρωση των σωμάτων μας, οι θλίψεις και ο θάνατος εξακολουθούν να είναι η μερίδα μας μέχρι την ανάσταση. Πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς πλάγιους τρόπους για να υποστηρίξει τη σωματική θεραπεία στην απολύτρωση. Ενώ υπάρχει πληθώρα εδαφίων που μας λένε κατηγορηματικά ότι η αμαρτία μας υπερνικήθηκε με τον θάνατο και την ανάσταση του Ιησού Χριστού, δεν υπάρχει κανένα που να λέει το ίδιο για την αρρώστια, ούτε από το Ησαΐας 53 και τις αναφορές του στην Καινή Διαθήκη. Η αναφορά του Ματθαίου 8:17 στο Ησαΐας 53:4 δεν αφορά καν στον σταυρό, αλλά θεωρεί ότι το κείμενο του Ησαΐα εκπληρώνεται με τη γήινη διακονία του Ιησού. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα συμφραζόμενα και από την επιλογή των ρημάτων "έλαβε" (πήρε) και "εβάστασε" (σήκωσε, αφαίρεσε). Αλλά και η αναφορά του Ησαΐας 53:5 στο Α΄ Πέτρου 2:24 δεν έχει σχέση με σωματική θεραπεία. Εδώ, η χρήση είναι μεταφορική, απλή και καθαρή. Σ' ένα γενικό πλαίσιο όπου οι δούλοι παροτρύνονται να υποτάσσονται ακόμα και στους κακούς κυρίους τους - έστω κι αν χρειαζόταν να υποφέρουν γι' αυτό - ο Πέτρος παραπέμπει στο παράδειγμα του Ιησού που έπρεπε να ακολουθούν οι Χριστιανοί δούλοι. Ξεκινώντας από το εδάφιο 21, χρησιμοποιεί συνεχείς αναφορές από το Ησαΐας 53, που όλες τους παρουσιάζουν τον Ιησού έχοντας υποφέρει άδικα, ως πηγή απολύτρωσης των δούλων από την αμαρτία. Έτσι ο Πέτρος λέει, "ο οποίος (Χριστός) βάσταξε ο ίδιος τις αμαρτίες μας (Ησαΐας 53:12)... για να ζήσουμε στη δικαιοσύνη, αφού πεθάναμε ως προς τις αμαρτίες. Με την πληγή του οποίου γιατρευτήκατε (Ησαΐας 53:5)". Οι αναφορές στα εδάφια Ησαΐας 53:5,6 συνδέονται με το "επειδή", που αιτιολογεί το είδος της γιατρειάς: "ήσασταν ως πρόβατα που περιπλανιόνταν". Όλα αυτά, κάνουν ξεκάθαρη την αλήθεια ότι η "θεραπεία" εδώ είναι μεταφορική, επειδή θεραπεύτηκαν από την αρρώστια της αμαρτίας. Μια τέτοια μεταφορική χρήση θα ήταν πολύ φυσική για τον Πέτρο, από τη στιγμή που η αμαρτία σαν "πληγή", "τραύμα" ή "αρρώστια", και η θεραπεία από αυτή την "αρρώστια", αποτελούν συνηθισμένες εικόνες στην Παλαιά Διαθήκη. Επίσης οι αναφορές της Π.Δ. στην Α΄ Πέτρου πλησιάζουν περισσότερο στη μετάφραση των Εβδομήκοντα, οι οποίοι είχαν ήδη μεταφράσει το Ησαΐας 53:5 μεταφορικά ("αυτός δε ετραυματίσθη δια τας αμαρτίας ημών"). Ο Ματθαίος δείχνει καθαρά ότι το Ησαΐας 53:4 αναφέρεται σε φυσική θεραπεία, αλλά ως μέρος της διακονίας του Μεσσία, και όχι ως μέρος της απολύτρωσης. Ο Πέτρος αντίθετα, στο Ησαΐας 53 βλέπει τη "θεραπεία" μεταφορική και αναφερόμενη στη θεραπεία από την αρρώστια της αμαρτίας. Ούτε λοιπόν η αναφορά της Κ.Δ. βλέπει τη "θεραπεία" του Ησαΐας 53 να αναφέρεται στη φυσική θεραπεία με την απολύτρωση. Ποιος ήταν όμως ο σκοπός του ίδιου του Ησαΐα; Ο λαός Ισραήλ ήταν άρρωστος, βαριά πληγωμένος από τις αμαρτίες του (Ησαΐας 1:6,7), και ο Θεός επιθυμούσε να τον αποκαταστήσει. Γι' αυτό, έπρεπε να έρθει κάποιος που θα δεχόταν να υποφέρει, για να μπορεί να ελευθερώνει. "Η τιμωρία που έφερε τη δική μας ειρήνη, ήταν επάνω σ' αυτόν, και μέσω των πληγών του γιατρευτήκαμε εμείς", λέει ο Ησαΐας για τον Μεσσία σ' ένα από τα ωραιότερα βιβλικά εδάφια (53:5), του οποίου τα συμφραζόμενα αναφέρονται πρώτα απ' όλα στη θεραπεία των πληγών και της αρρώστιας της αμαρτίας. Η Κ.Δ. θεωρεί τον σταυρό ως το επίκεντρο του λυτρωτικού έργου του Θεού, αλλά πουθενά δεν αναφέρει κατηγορηματικά ότι η θεραπεία συμπεριλαμβάνεται στην απολύτρωση.

γ) Μια ολόκληρη ομάδα κειμένων που μας υπενθυμίζουν ότι ο Θεός τιμά την πίστη (π.χ. Ματθαίος 9:29, Μάρκος 11:23,24, Ιωάννης 14:12, Εβραίους 11:6, Ιάκωβος 1:6-8). Τα εδάφια "πίστης" θεωρούνται ό,τι πιο σημαντικό για το κίνημα της "πλήρους υγείας", αφού μάλιστα οι δύο προηγούμενες κατηγορίες κειμένων έχουν χρησιμοποιηθεί κι από άλλους Χριστιανούς ως βιβλική βάση για τη θεραπεία. Το επιχείρημα για την τέλεια υγεία ή την κατ' απαίτηση θεραπεία, στηρίζεται στη θεώρηση της θεραπείας ως μέρους της απολύτρωσης ("Ο Θεός έχει προμηθεύσει θεραπεία, άρα πρέπει να θεραπεύει όταν Του ζητείται"), αρκεί να χρησιμοποιηθούν τα εδάφια "πίστης" ("Αφού η θεραπεία παρέχεται πλήρως από τον Θεό, μπορεί να εξασφαλιστεί με τη σωστή φόρμουλα πίστης"). Έτσι, η μεγάλη έμφαση σ' αυτό το κίνημα δίνεται στην "αύξηση της πίστης των ανθρώπων". Επειδή στη μελέτη μας αυτή δεν έχουμε τη δυνατότητα να αναφερθούμε σε όλα αυτά τα εδάφια, θα πούμε εδώ ενδεικτικά μερικά λόγια. Όλα τα εδάφια που χρησιμοποιούν συχνά οι ηγέτες αυτού του κινήματος, δεν αναφέρονται στην πίστη στον Θεό για μια θαυματουργική Του επέμβαση. Βέβαια, αρκετά από αυτά (όπως τα Μάρκος 11:22-24 και Ιάκωβος 5:14,15) το κάνουν, και μια αποκατάσταση τέτοιων κειμένων στη ζωή της εκκλησίας δεν είναι καθόλου κακή. Πράγματι, τα εδάφια για την πίστη έχουν προκαλέσει συχνά κάποια αμηχανία στην εκκλησία. Μολονότι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των βιβλικών κειμένων, σπάνια τα έβλεπε κανείς σε εφαρμογή, σε σημείο που να νομίζεται ότι ο βιβλικός Χριστιανισμός δεν περίμενε και πολλά από τον Θεό. Κι ενώ ο ίδιος ο Δημιουργός δείχνει ενδιαφέρον για όλες τις λεπτομέρειες της καθημερινής μας ζωής, οι προσδοκίες των Χριστιανών για το θαύμα βρίσκονται πολλές φορές κάτω από το μηδέν. Στην πραγματικότητα, η θεολογία των οικονομιών και ορισμένες πλευρές της παράδοσης της Μεταρρύθμισης έχουν αδρανοποιήσει αυτά τα εδάφια, περιορίζοντας το θαύμα και το υπερφυσικό στα αποστολικά μόνο χρόνια. Αν και συχνά οι Ευαγγελικοί προσεύχονται, "Αν είναι Κύριε στο θέλημά Σου, Σε παρακαλώ θεράπευσέ με κλπ.", θα μπορούσαν ακόμα και να πέσουν κάτω ξεροί, στην περίπτωση που ο Θεός απαντούσε στην προσευχή τους! Ο Θεός των περισσότερων Ευαγγελικών είναι Θεός του συνηθισμένου. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ένας τρόπος ερμηνείας αυτών των εδαφίων, που μπορεί να προκαλέσει διακωμώδηση του θείου θελήματος. "Ο Θεός μάς δίνει οτιδήποτε ζητούμε", ακούγεται η πολεμική κραυγή. Ευτυχώς βέβαια, ο Θεός δεν μας παραχωρεί οτιδήποτε ζητούμε, επειδή τα αιτήματά μας βασίζονται στην περιορισμένη γνώση μας, και πολύ συχνά εκφράζουν τα εγωιστικά μας συμφέροντα. Μπορούμε μόνο να δοξάζουμε τον Θεό, που δεν απαντά κάθε προσευχή που "έγινε με πίστη". Ο Εζεκίας, για παράδειγμα, είδε την προσευχή του να απαντιέται και να παίρνει παράταση ζωής για δεκαπέντε ακόμα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων απέκτησε γιο τον Μανασσή! Το ζητούμενο λοιπόν με αυτά τα εδάφια, δεν είναι "πώς να τα κάνουμε να δουλέψουν για μας", αλλά πώς θα τα κατανοήσουμε στο φως της πλήρους βιβλικής αποκάλυψης. Ποια είναι η σχέση τους με την πραγματικότητα της παντοδυναμίας του Θεού και των σχεδίων Του για το σύνολο της ανθρωπότητας; Το κύριο ζήτημα γι' αυτή την έρευνα είναι το αν ο Θεός θέλει για όλους τους Χριστιανούς τέλεια υγεία. Αν αυτό ήταν αληθινό - και δεν υπάρχει ούτε ένα εδάφιο να το υποστηρίζει - τότε η "αποτυχία" να θεραπευτεί κανείς θαυματουργικά, θα ήταν πράγματι μια αποτυχία της πίστης του. Αν όμως δεν είναι αληθινό - και δεν φαίνεται να είναι - τότε η πίστη δεν πιστεύει μόνο για θεραπεία, αλλά γνωρίζει επίσης να εμπιστεύεται τον Θεό, όταν οι συνέπειες της Πτώσης εξακολουθούν να συνοδεύουν αυτήν εδώ τη ζωή μας.

 

Ακολουθεί το 3ο και τελευταίο μέρος

Ο Γκόρντον Φι είναι συγγραφέας πολλών χριστιανικών βιβλίων και καθηγητής της Καινής Διαθήκης στο κολέγιο Ρίτζεντ, στο Βανκούβερ του Καναδά.


Ημερομηνία καταχώρησης : 13/02/2009 @ 08:19
Τελευταία ενημέρωση : 13/02/2009 @ 08:19
Κατηγορία : ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Η σελίδα διαβάστηκε 2506 φορές


Print preview Print preview     Τυπώστε την σελίδα Τυπώστε την σελίδα


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Εγγραφείτε στην Ομάδα Αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ για να μπορώ να σας ενημερώνω για ενδιαφέροντα χριστιανικά άρθρα, επιλεγμένες ειδήσεις χριστιανικού ενδιαφέροντος, όπως και για νέες κυκλοφορίες χριστιανικών βιβλίων και μοναδικών προσφορών.
Η λίστα αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ανήκει στις ιστοσελίδες www.diakrisis.gr και www.christianbook.gr. Αφού εγγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε μπορείτε να διαγραφείτε εύκολα και απλά.
Όσοι εγγραφείτε θα λάβετε ως δώρο το θαυμάσιο βιβλίο ΓΙΑΤΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΥΠΕΡΕΧΕΙ σε pdf. Μετά την εγγραφή σας θα μπορείτε να το κατεβάσετε από την κατηγορία ΑΡΧΕΙΑ της ομάδας αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: http://groups.google.gr/group/erevnitis?hl=el.
Για να εγγραφείτε εύκολα και γρήγορα στείλτε κενό email στο erevnitis+subscribe@googlegroups.com και αυτόματα θα εγγραφείτε. :

Ομάδες Google
diakrisis
Επισκεφτείτε την παρούσα ομάδα


ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ




ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ
Επισκεφτείτε το ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Πατήστε ΕΔΩ για το Ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Μιλάμε για τον ζωντανό Ιησού Χριστό!
^ Πάνω ^