Ρητό της ημέρας :  Η ανάσταση του Χριστού είναι το πιο έγκυρο και μαρτυρημένο γεγονός της αρχαίας ιστορίας.   ΓΡΕΡΕΡ, Ιστορικός
ΑΡΘΡΑ

Κλείσιμο ΑΘΕΙΣΜΟΣ-ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Κλείσιμο ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Κλείσιμο ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΑΤΕΡΕΣ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κλείσιμο ΒΙΟΗΘΙΚΗ

Κλείσιμο ΓΑΜΟΣ-ΣΧΕΣΕΙΣ-ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

Κλείσιμο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΞΕΛΙΞΗ

Κλείσιμο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Κλείσιμο ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ-ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ/ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Κλείσιμο ΙΣΛΑΜ

Κλείσιμο ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ

Κλείσιμο ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

Κλείσιμο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΦΥΣΗ

Κλείσιμο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Κλείσιμο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

   επισκέπτες

   επισκέπτες online

ΑΓΓΕΛΙΑ
ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ - HΤΑΝ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΗΣ Ο AΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ;

HΤΑΝ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΗΣ

Ο AΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ;

Ο αντισημιτισμός είναι ένα σύνθετο ζήτημα στους Πατέρες, δεδομένου ότι η θέση των Εβραίων, κατά τη διάρκεια των αιώνων, έχει αλλάξει από αυτήν μιας μερικές φορές βίαια αντιχριστιανικής θρησκευτικής και κοινωνικής δύναμης σε έναν λαό που έγινε θύμα διώξεων. Οι ίδιοι Εβραίοι που κακομεταχειρίσθηκαν και κατέστησαν θύματα τους πρώτους Χριστιανούς, κάτι που αγνοείται συχνά στις σύγχρονες ιστορικές πηγές, στη πρόσφατη ιστορία, είναι οι ίδιοι τα θύματα της κακής μεταχείρισης. Αυτή η παρατήρηση πρέπει να ιδωθεί, φυσικά, μέσω του πρίσματος των σιωνιστικών πολιτικών που ακολουθούνται στην ίδρυση του ισραηλινού κράτους και την επακόλουθη βία ενάντια στον Παλαιστινιακό λαό, πολλοί από τους οποίους είναι Ορθόδοξοι, αλλά βεβαίως, ως πολιτισμένοι άνθρωποι, πρέπει να αναγνωρίσουμε και να επικρίνουμε κατηγορηματικά τις φρικαλεότητες που έγιναν στους Εβραίους (και σε πολλούς άλλους λαούς, φυσικά) κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τελικά, έπειτα, όπως θα υπογραμμίσω κατωτέρω, δεν πρέπει να δοξάζουμε, ούτε να δυσφημούμε τον Εβραϊκό λαό, αλλά να τους καταλάβουμε μέσα στο ιστορικό πλαίσιο: μερικές φορές τους ίδιους ως διώκτες, μερικές φορές ως διωκόμενους. Ένα αμφισβητούμενο αλλά, σκέφτομαι, πολύ δίκαιο βιβλίο είναι του Bernard Lazare, Antisemitism: Its History and Causes (University of Nebraska Press, 1995) [Αντισημιτισμός: Η ιστορία και οι αιτίες του], το οποίο θίγει ακριβώς το θέμα μου: το να καλέσεις ένα μόνο πράγμα αντισημιτισμό και να το συζητήσεις έξω από το ιστορικό πλαίσιο, σημαίνει ότι πρόκειται να ασχοληθείς λανθασμένα με το ιστορικό αρχείο. Επίσης σωστά επισημαίνει ότι ο Αντισημιτισμός συχνά προέρχεται από την αδιαλλαξία μέσα στον ίδιο τον Ιουδαϊσμό.

            Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας βλέπουν τους Εβραίους ως υποστηρικτές μιας θρησκείας, ως πνευματική οντότητα, όχι μόνο ως φυλή. Και ακόμα και όταν χρησιμοποιούν τη λέξη φυλή, την εννοούν επίσης με έναν πνευματικό τρόπο, όχι απλά όπως την χρησιμοποιούμε σήμερα. (Έτσι «Ιουδαΐζοντες» ήταν μια κατηγορία που έγινε ενάντια σε μη Εβραίους καθώς επίσης και σε Εβραίους. Και οι αμαρτωλοί καλούνται μερικές φορές «φυλή»). Αυτές οι διακρίσεις χάνονται στους σύγχρονους «ειδήμονες», που νομίζουν ότι η κατάρα στην Εβραϊκή φυλή ισχύει αποκλειστικά για τους ανθρώπους μιας ενιαίας γραμμής αίματος, παρά σε οποιονδήποτε, όπως οι υποκριτές του Εβραϊκού κατεστημένου της εποχής του Χριστού, διαιωνίζει αντιχριστιανικές απόψεις. Ένας «Εβραίος» μπορεί, ακόμα μια φορά, να είναι ένας Εθνικός που κάνει μια διακωμώδηση του Χριστιανισμού μέσα στη Χριστιανική Εκκλησία. Είναι προφανές, κατόπιν, ότι ο όρος «Εβραίος» χρησιμοποιείται με διάφορους πολύ ειδικούς τρόπους στην Πατερική γραμματεία. (Εμείς οι Αληθινοί Χριστιανοί, στην πραγματικότητα, καλούμαστε, από τους Πατέρες, «Νέο Ισραήλ» και «Ισραηλίτες,» από την άποψη ότι παραμένουμε πιστοί σε ολόκληρη τη Διαθήκη της πρόνοιας του Θεού που οι Εβραίοι θρησκευτικοί ηγέτες παραβίασαν και βεβήλωσαν).

(Κάποιος μπορεί ίσως να συγκρίνει τη χρήση του όρου «Εβραίος» από τους Πατέρες, με τις αναφορές σε «Αιθίοπες» στους Πατέρες της ερήμου. Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει τα σκοτεινά πνεύματα και τους δαίμονες. Ότι οι Αιθίοπες ως φυλή ήταν, συγχρόνως, Ορθόδοξοι, και ότι η φυλή τους εξυψώθηκε με τους Αγίους [πριν από την Χαλκηδόνα], αυτό ήταν ένα αναγνωρισμένο γεγονός στην Πρώιμη Εκκλησία. Η λέξη χρησιμοποιείται με τέτοιο τρόπο ώστε να ξεπερνά απλά τη φυλή).

Το να αποκαλείται αντισημίτης οποιοσδήποτε Πατέρας της Εκκλησίας βάσει φαινομενικά δυσφημιστικών αναφορών στους Εβραίους, ωστόσο, φανερώνει ότι πρόκειται να πέσει σε διανοητική και ιστοριογραφική υπεραπλούστευση. Η εφαρμογή των σύγχρονων ευαισθησιών και των όρων σχετικά με τη φυλή στους αρχαίους χρόνους, σαν να υπήρξε ένα άμεσο παράλληλο μεταξύ των σύγχρονων και αρχαίων περιστάσεων, είναι ανόητη. Αυτή η κατάχρηση της ιστορίας υποστηρίζεται συνήθως από μη σκεπτόμενους παρατηρητές που δεν μπορούν απλά να λειτουργήσουν εκτός των γνωστικών διαστάσεων της σύγχρονης εποχής. Οι παρατηρήσεις μου ισχύουν εν προκειμένω όχι μόνο για εκείνους που βρίσκουν έναν κυριολεκτικό αντισημιτισμό στους Πατέρες, αλλά και για τις γυναίκες, στην εποχή μας, οι οποίες, παρεκκλίνοντας από ένα αληθινό όραμα της θηλυκότητας και μιας χριστιανικής κατανόησης της υψηλής θέσης του θηλυκού στην Εκκλησία, είναι γρήγορες να χαρακτηρίσουν δηλώσεις στους Πατέρες για την ΠΕΣΜΕΝΗ φύση των γυναικών (που είναι συχνά αρκετά σκληρή) ως ενδεικτικές μιας γενικής δυσφήμησης των θηλυκών (σαν εάν τα πεσμένα αρσενικά επίσης άγρια να μην περιγράφονται στους Πατέρες). Η μεταπτωτική και μη αποκατεστημένη φύση, ανεξάρτητα ποιο είναι το φύλο του ατόμου, είναι διεφθαρμένη και δεν μπορεί να περιγραφεί με θετικούς τρόπους. (Οι αποκατεστημένοι άνδρες και γυναίκες είναι ένα άλλο θέμα, και εδώ η ισότητα εν Χριστώ επικρατεί, είτε όσον αφορά στη φυλή είτε το φύλο). Η κλινική διάγνωση των ανθρώπινων πνευματικών ασθενειών δεν είναι το ίδιο πράγμα με τον καθοδηγητικό ρατσισμό ή την έλλειψη ανεκτικότητας. Το να προτείνει κανείς αυτό είναι άδικο. Δεν είναι τόσο ότι οι Πατέρες ήταν μισογύνες ή ρατσιστές, όσο ότι αυτό που εκείνοι βρίσκουν ως μισογυνισμό και ρατσισμό στα γραπτά τους κατέχονται από προκατάληψη, μπερδεμένα πνεύματα, και τις ιδιότροπες ανησυχίες της εποχής μας.

Όσον αφορά τον ¶γιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, υπάρχουν βεβαίως πολύ σκληρές καταδίκες των Εβραίων στα γραπτά του. Στις πιο συχνές παραθέσεις από αυτά, αποκαλεί τους Εβραίους «χοίρους» και τους συνδέει με τη μέθη. Δεν θα χρησιμοποιούσα ποτέ τέτοια γλώσσα σήμερα, σε μία εποχή που οι Χριστιανό-Ιουδαϊκές σχέσεις και η πορεία της ιστορίας έχουν επιφέρει μια διαφορετική πραγματικότητα από αυτή που ο ¶γιος Ιωάννης αντιμετώπισε. (Ποιος στην Αμερική, σήμερα, παραδείγματος χάριν, θα αναφερόταν ποτέ σε «Japs» μιλώντας για τους Ιάπωνες; Εν τούτοις, κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου αυτό ήταν μια τέλεια αποδεκτή δημόσια έκφραση, εξ αιτίας της πραγματικότητας των εχθροτήτων που υπήρχαν, τότε, μεταξύ των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας). Όπως έχω πει, αυτά τα πράγματα πρέπει να τεθούν στα πλαίσια της εχθρότητας που οι Εβραίοι οι ίδιοι είχαν ενάντια στους Χριστιανούς και του γεγονότος ότι οι Χριστιανοί Πατέρες βρήκαν αποτρόπαια την απόρριψη του Μεσσία από τους Εβραίους. Οι δηλώσεις του Αγίου Ιωάννη είναι εκφράσεις θεολογικής και «ιδεολογικής» αγανάκτησης (εάν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτόν τον κάπως ακατάλληλο σύγχρονο όρο), όχι ρατσιστικές. Μιλά από μόνο του, το ότι εγκωμίασε επίσης τους Εβραίους Προφήτες, εκείνους τους Εβραίους (συμπεριλαμβανομένων των αποστόλων) που δέχτηκαν τον Χριστιανισμό, και ακόμη κήρυξε, όπως όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας, ενάντια στη λανθασμένη ή βίαια μεταχείριση των Εβραίων. Αυτά τα πράγματα, φυσικά, αναφέρονται σπάνια από εκείνους που θέλουν να τον βγάλουν ρατσιστή. Μια εξαίρεση, επ' ευκαιρία είναι ένα άρθρο του CHRISTIANITYTODAY (27 Απριλίου 1998- τεύχος αριθ. 5, σελ. 12), που τονίζει μερικά από τα ίδια σημεία που κάνω κι εγώ υπερασπίζοντας τους Χριστιανούς ενάντια σε μια ταινία που παρουσιάζεται στο Εθνικό Μουσείο Ολοκαυτώματος στην Ουάσιγκτον, ένα ντοκιμαντέρ που θεωρεί το Χριστιανισμό υπεύθυνο για το ναζισμό (μια προσβολή που ακόμη και μερικοί Εβραίοι έχουν επικρίνει).  Τέλος, ο θείος Χρυσόστομος ήταν μεγάλος ρήτορας. Ένα μεγάλο μέρος της γλώσσας του απεικονίζει τα ρητορικά σχήματα της εποχής του, όχι την προσωπική αντιπάθεια που ένας αναγνώστης προκατειλημμένος από την «ωραιότητα» των σύγχρονων συζητήσεων, μπορεί να αποδώσει σε αυτόν. Αυτό πρέπει να αναφέρεται πάντα κατά την ανάγνωση αυτού και άλλων Πατέρων της Εκκλησίας.

Υπάρχει μια άριστη μελέτη από τον Robert L. Welken, John Chrysostom and theJews: Rhetoric and Reality in the Late Fourth Century (Ιωάννης Χρυσόστομος και Εβραίοι: Ρητορική και πραγματικότητα προς το τέλος του τέταρτου αιώνα). Είναι μια σημαντική εργασία. Πολύ πειστικά καταδεικνύει όχι μόνο ότι ο ¶γιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν ήταν ένας αντισημίτης, αλλά ότι τα υποτιθέμενα γραπτά του ενάντια στους Εβραίους είναι στη πραγματικότητα ενάντια στους «Ιουδαΐζοντες», ένα φοβερό λάθος στη μετάφραση που τον καταδικάζει άδικα για ρατσισμό, όταν στην πραγματικότητα απευθύνονται τα λόγια του σε ένα θεολογικό στοιχείο στη Χριστιανική Εκκλησία. Αυτή η εργασία δημοσιεύθηκε το 1983 και πρέπει να διαβαστεί από όποιον επιθυμεί να καταλάβει το ζήτημα αυτό.

Θα σας κατεύθυνα επίσης σε μια μελέτη, HISTORY RELIGION AND ANTISEMITISMστορία, Θρησκεία, και Αντισημιτισμός] (μπορεί να κάνω λάθος για τον τίτλο, αλλά είναι κοντά σε αυτό), από το καθηγητή του Στάνφορντ Gavin Langmuir, έναν προεξέχων ιστορικό του αντισημιτισμού, η οποία δημοσιεύθηκε στο Μπέρκλεϋ, το 1990, από τις Εκδόσεις του Πανεπιστήμιου της Καλιφόρνιας. Αυτή η εργασία πλησιάζει την ιστορία του αντισημιτισμού με μια λεπτότητα, βασισμένη στην καλή ιστορική έρευνα, η οποία βάζει ένα τέλος σε εκείνη την χονδροκομμένη και άτεχνη θεωρία, που τίθεται πρώτα εμπρός στον τελευταίο αιώνα από εκκεντρικούς (αν και κατά γενική ομολογία εκπαιδευμένους) μελετητές και σήμερα από «μελετητές» του καφενείου, ότι υπάρχει μια αλυσίδα σκέψης που συνδέει τον ¶γιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, τον Λούθηρο, και τον Χίτλερ, και ότι οι συνδέσεις της ενώνονται μαζί από τον αντισημιτισμό. Με αυτές τις ενέργειες, προσφέρει περιφερειακή υποστήριξη (στη μέση μερικών ιδεών για τη χριστιανική σκέψη που θα αμφισβητούσα) για πολλά από τα σημεία που έχω κάνει για τη σύγχρονη άγνοιά μας της ιστορικής εικόνας των Εβραίων στον αρχαίο κόσμο, τα αντιχριστιανικά συναισθήματά τους[1] και τη βία τους ενάντια στους Χριστιανούς, και τους πολλούς τρόπους που οι Πατέρες της Εκκλησίας χρησιμοποίησαν τη λέξη «Εβραίος» στα γραπτά τους και τις διαφορετικές εικόνες που αυτή η χρήση συνεπαγόταν. Είναι σημαντικό όχι μόνο ότι καταλαβαίνετε το πλαίσιο στο οποίο οι κατηγορίες του αντισημιτισμού αυξάνονται συνήθως ενάντια στους Πατέρες (η σύνδεση Χρυσόστομου- Λούθηρου- Χίτλερ), αλλά ότι απαντάτε σε μια τέτοια άγνοια με το να επισημάνετε τη σύνθετη φύση του αντισημιτισμού, την αινιγματική ιστορία του, και τις διάφορες μορφές του στα Χριστιανικά γραπτά (παραδείγματος χάριν, οι πρώιμες χριστιανικές αντι-Εβραϊκές πολεμικές είναι κάτι αρκετά διαφορετικό από το μεσαιωνικό δυτικό αντισημιτισμό, ο τελευταίος τις περισσότερες φορές το προϊόν πραγματικού ρατσισμού).

Εάν αντιμετωπίζετε κάποιον που έχει κατηγορήσει το ¶γιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο για αντισημιτισμό, η διαφώτιση ενός τέτοιου προσώπου μπορεί να είναι ένα δύσκολο πράγμα. Θα αντιμετωπίσετε τις ατελείωτες παραπομπές από τα γραπτά του που τις περισσότερες απλούστατα αρνούνται να τις υποβάλουν εντός συμφραζομένων και ιστορικού πλαισίου. Επιπλέον, υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται απλά να εγκαταλείψουν την ιδέα ότι ο αντισημιτισμός συνδέει το Χριστιανισμό, την Προτεσταντική Μεταρρύθμιση, και το Τρίτο Ράιχ. Αυτή η βολική άποψη της ιστορίας τους βοηθά να αποφύγουν εκείνη την πολυπλοκότητα που χαρακτηρίζει την αληθινή πορεία της ανθρώπινης εμπειρίας. Επιτρέπει επίσης σε αυτούς να αποδώσουν στους Πατέρες της Εκκλησίας μία χυδαιότητα του πνεύματος από την οποία μπορούν να ξεχωρίσουν τον εαυτό τους.

Δεν αρνούμαι, επ' ευκαιρία ότι υπάρχει πολύ αφελής, ασυλλόγιστος, και αντι-Χριστιανικός αντισημιτισμός μεταξύ μερικών Ορθόδοξων Χριστιανών, των οποίων οι λανθασμένες απόψεις, εν τούτοις, υποστηρίζονται από ορισμένες ειλικρινείς μνήμες, που ενσωματώθηκαν στην ιστορική συνείδηση της Εκκλησίας μας, της σκληρής και αναμφισβήτητα κακής μεταχείρισης των Χριστιανών στην Πρώιμη Εκκλησία από τους Εβραίους: μια συνείδηση που δεν κρατάμε από κοινού με τους Δυτικούς Χριστιανούς, οι οποίοι είναι χωρισμένοι από την Αποστολική Εκκλησία και τις αρχικές Χριστιανικές ρίζες τους και που επομένως στερούνται τέτοιες μνήμες. Ο γυμνός αντισημιτισμός μερικών Ορθόδοξων (που δεν επικυρώνω ασφαλώς), εντούτοις, χλομιάζει[2], όπως είπα παραπάνω, μπροστά από τον σαπρό φανατισμό εκείνων οι οποίοι, είναι βουτηγμένοι στην υποκρισία του σύγχρονου κόσμου και τη διαδεδομένη ιστοριογραφική περιφρόνησή τους για την ομορφιά της εποχής των Αρχαίων Πατέρων, που αποδίδουν στην Πατερική μαρτυρία, τον αισχρό ρατσισμό και την δυσφήμηση των ανθρώπινων όντων που ανήκουν επίσης, εάν όχι περισσότερο, στους χρόνους μας και στους ετερόδοξους παρά στον αρχαίο κόσμο και στους Ορθόδοξους προπάτορές μας. Και ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος διεκδικεί τον υποτιθέμενο Διαφωτισμό, όμως ακόμα εφαρμόζει τη φυλετική γενοκτονία και περιβάλλεται από τις χειρότερες μορφές φανατισμού, τουλάχιστον ο αρχαίος άνθρωπος είχε τον υποτιθέμενο κοινωνικό «πρωτογονισμό» του για να δικαιολογήσει οτιδήποτε αδικίες μπορούσε ή δεν μπορούσε να έχει αγκαλιάσει στην πραγματικότητα.

Θα απέφευγα τους ανθρώπους που τους αρέσει να απορρίπτουν την Πατερική μαρτυρία λόγω των πραγματικών ή φανταστικών ελαττωμάτων στο χαρακτήρα των Πατέρων. Ήμουν φίλος στο Princeton με μια λαμπρή φιλόσοφο (RoseRand), η οποία ήταν μια από τις λίγες γυναίκες σπουδάστριες του Wittgenstein. Ήταν μια φανατική αντισημίτρια. Αλλά αυτό δεν κατέστησε τη φιλοσοφία της ανεπαρκή. Δεν ακύρωσε τη λαμπρή διορατικότητά της σε μερικές πολύ περίπλοκες θεωρίες για την ανθρώπινη σκέψη και τη γλώσσα. Το ίδιο πράγμα θα μπορούσε να ειπωθεί για τους Πατέρες. Εάν ενδεχομένως μερικοί ήταν αντισημίτες (και πάλι, να το πει κανείς αυτό ανεπιφύλακτα και χωρίς έναν σαφή καθορισμό των όρων πρόκειται να ακυρώσει την έννοια της διανοητικής ιστορίας και να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα λανθασμένα), μήπως αυτό σημαίνει ότι η Αλήθεια που δίδαξαν μολύνθηκε από τον αντισημιτισμό τους; Νομίζω όχι. Να λέει κανείς έτσι είναι πάλι, υπεραπλούστευση και αποτελεί τελικά μια αντι-διανοητική στάση. Και ο αντι-διανοητισμός, παρά την επιρροή του σε μερικούς ορθόδοξους κύκλους, είναι εχθρικός στο Πατερικό πνεύμα.

Το προκείμενο θέμα είναι, ακόμα μια φορά, σύνθετο. Δεν πρέπει να συζητηθεί με ανθρώπους που στερούνται μια εκτίμηση για εκείνη την διανοητική σκιά γκρίζου που βρίσκεται μεταξύ των αντίποδων της πλήρους αφέλειας και της έλλειψης άγνοιας. Ως παράδειγμα, η προαναφερόμενη Δρ. Rand, η σφόδρα αντισημίτρια φίλη μου, ήταν Πολωνή Εβραία!

 
Μετάφραση κατόπιν αδείας από την ιστοσελίδα www.orthodoxinfo.com
. Τίτλος πρωτότυπου άρθρου: Was St. John Chrysostom Anti-Semitic?


[1] Σημείωση ΕΡΕΥΝΗΤΗ: Αντιχριστιανικά αισθήματα διέπουν και σύγχρονους Εβραίους, όπως φαίνεται απΆ το δημοσίευμα του HyamMaccoby στο περιοδικό ΧΡΟΝΙΚΑ (έκδοση Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου), Μάιος-Ιούνιος 2005 σελ.8 όπου επιτίθεται στην θεότητα του Χριστού και στα Ευαγγέλια.

[2] Σημείωση ΕΡΕΥΝΗΤΗ: Αυτή είναι η άποψη του συγγραφέα του άρθρου. Αλλά δεν συμφωνούμε με αυτή. Εξίσου κακό είναι η δυσφήμηση των Πατέρων και ο αντισημιτισμός. Το ένα οδηγεί στην παραποίηση της αλήθειας, το άλλο οδηγεί στην ασέβεια προς την εικόνα του Θεού, τον συνάνθρωπό μας.


Ημερομηνία καταχώρησης : 18/02/2009 @ 04:04
Τελευταία ενημέρωση : 18/02/2009 @ 04:04
Κατηγορία : ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ
Η σελίδα διαβάστηκε 2586 φορές


Print preview Print preview     Τυπώστε την σελίδα Τυπώστε την σελίδα


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Εγγραφείτε στην Ομάδα Αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ για να μπορώ να σας ενημερώνω για ενδιαφέροντα χριστιανικά άρθρα, επιλεγμένες ειδήσεις χριστιανικού ενδιαφέροντος, όπως και για νέες κυκλοφορίες χριστιανικών βιβλίων και μοναδικών προσφορών.
Η λίστα αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ανήκει στις ιστοσελίδες www.diakrisis.gr και www.christianbook.gr. Αφού εγγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε μπορείτε να διαγραφείτε εύκολα και απλά.
Όσοι εγγραφείτε θα λάβετε ως δώρο το θαυμάσιο βιβλίο ΓΙΑΤΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΥΠΕΡΕΧΕΙ σε pdf. Μετά την εγγραφή σας θα μπορείτε να το κατεβάσετε από την κατηγορία ΑΡΧΕΙΑ της ομάδας αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: http://groups.google.gr/group/erevnitis?hl=el.
Για να εγγραφείτε εύκολα και γρήγορα στείλτε κενό email στο erevnitis+subscribe@googlegroups.com και αυτόματα θα εγγραφείτε. :

Ομάδες Google
diakrisis
Επισκεφτείτε την παρούσα ομάδα


ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ




ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ
Επισκεφτείτε το ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Πατήστε ΕΔΩ για το Ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Μιλάμε για τον ζωντανό Ιησού Χριστό!
^ Πάνω ^