Ρητό της ημέρας :  Η ευσέβεια είναι διαφορετική από την δεισιδαιμονία.   BLAISE PASCAL
ΑΡΘΡΑ

Κλείσιμο ΑΘΕΙΣΜΟΣ-ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Κλείσιμο ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Κλείσιμο ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΑΤΕΡΕΣ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κλείσιμο ΒΙΟΗΘΙΚΗ

Κλείσιμο ΓΑΜΟΣ-ΣΧΕΣΕΙΣ-ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

Κλείσιμο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΞΕΛΙΞΗ

Κλείσιμο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Κλείσιμο ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ-ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ/ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Κλείσιμο ΙΣΛΑΜ

Κλείσιμο ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ

Κλείσιμο ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

Κλείσιμο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΦΥΣΗ

Κλείσιμο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Κλείσιμο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

   επισκέπτες

   επισκέπτες online

ΑΓΓΕΛΙΑ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ - ΤΟ ΒΙΒΛΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ: ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΑΠΟ ΔΙΑΚΟΝΟΥΣ

ΤΟ ΒΙΒΛΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ: ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΑΠΟ ΔΙΑΚΟΝΟΥΣ

 

  Όταν οι συναθροιζόμενοι στην εκκλησία μας άρχισαν να προσεγγίζουν τους 1000 στην δεκαετία του Ά70, ένα ευαγγελικό περιοδικό έστειλε έναν δημοσιογράφο για να κάνει ένα άρθρο πάνω στην καταπληκτική αύξηση που βιώναμε. Αυτός ξόδεψε πολύ χρόνο επισκεφτόμενος τις συναθροίσεις μας και συγκεντρώνοντας πληροφορίες.  Έπειτα έγραψε άρθρο με τον τίτλο «Η Εκκλησία με τους 900 Διακόνους». Το σημείο του ήταν ότι σχεδόν κανείς στην εκκλησία GRACE COMMUNITY δεν θεωρούσε την διακονία σαν αποκλειστική δουλειά του αμοιβόμενου κλήρου. Οι λαϊκοί κατανοούσαν ότι το να κάνουν το έργο της διακονίας ήταν το καθήκον τους, το καθήκον του ποιμένα ήταν να τους καταρτίσει.

   Δυστυχώς, πολλοί Χριστιανοί βλέπουν την διακονία των λαϊκών σαν μια ακραία αντίληψη. «Εμείς δεν είμαστε για να κάνουμε την διακονία. ΓιΆ αυτό ακριβώς πληρώνουμε τον ποιμένα» σκέφτονται. Ακόμη και το λεξιλόγιό μας αντανακλά αυτή την διχοτόμηση. Μιλάμε για Εργάτες στην Διακονία και λαϊκούς, σαν εάν να ήταν αντίθετα στις λειτουργίες τους. Αλλά δεν είναι αυτή η βιβλική σκέψη. Η Εφεσίους 4:11-12 λέει ότι ο Χριστός έδωσε στην Εκκλησία αποστόλους, προφήτες, ευαγγελιστές και ποιμένες-διδασκάλους, ακριβώς για τον σκοπό του καταρτισμού των αγίων για το έργο της διακονίας. 

  Γιατί μερικές εκκλησίες που είναι υγιείς δογματικά και πιστές στο Λόγο του Θεού σε ό,τι διδάσκουν, ακόμη φαίνεται να μην έχουν αύξηση και να χάνουν κάθε αίσθηση ζωντάνιας ή δύναμης; Σε πολλές περιπτώσεις  αυτό οφείλεται ακριβώς επειδή παραβλέπουν αυτή την βασική αλήθεια. Τα καθίσματα των εκκλησιών γεμίζουν με ανθρώπους που περιμένουν να διακονηθούν, παρά να διακονήσουν. Πάρα πολλά μέλη εκκλησιών πιστεύουν ότι είναι υποχρεωμένοι να είναι θεατές, ενώ πληρώνουν το προσωπικό της εκκλησίας για να κάνει το έργο. Τίποτε δεν θα ξυπνήσει την εκκλησία απΆ τον λήθαργο γρηγορότερα, από την αναγνώριση ότι είναι οι άγιοι στους οποίους η Αγία Γραφή έχει αναθέσει το καθήκον της διακονίας.

 

Διασκεδάζοντας την Εκκλησία;

  Δυστυχώς, οι σύγχρονες τάσεις φαίνεται να σπρώχνουν την εκκλησία στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Στους ποιμένες λένε ότι ο τρόπος για να ανεβάσουν το ενδιαφέρον των ανθρώπων είναι να τους παρέχουν διασκέδαση. Το κήρυγμα και η διδασκαλία παραμερίζονται και υποβιβάζονται για χάρη νεώτερων μορφών «διακονίας» – δράμα, χορός, κωμωδία, ποικιλία, θεατρινισμούς, ψυχολογία και άλλες μορφές διασκέδασης. ΄Όλα φαίνεται να είναι στη μόδα μέσα στην εκκλησία, πλην του βιβλικού κηρύγματος και της διδασκαλίας.

  Το 1991 η THE WALL STREET JOURNAL ανέφερε ότι μια απΆ τις μεγαλύτερες ευαγγελικές εκκλησίες της Αμερικής, είχε εισάγει σε μια κυριακάτικη λειτουργία της, αγώνα πάλης μεταξύ υπαλλήλων της. Δέκα υπάλληλοί της εκπαιδεύτηκαν από έναν πρώην επαγγελματία παλαιστή, πώς να τραβάνε μαλλιά, να κλωτσάνε τα πόδια και να ρίχνουν σώματα τριγύρω χωρίς να προκαλούνε τραυματισμούς. Καμιά φυσική βλάβη δεν συνέβει ίσως στο προσωπικό, αλλά ποια είναι η πνευματική επίδραση πάνω στην ίδια την εκκλησία, έπειτα από ένα τέτοιο θέαμα;

  Φαίνεται ότι δεν υπάρχει κανένα όριο στο τι κάνουν μερικές εκκλησίες για να συνεχίσουν να διασκεδάζουν τα ακροατήριά τους. Η εφημερίδα THE WALL STREET JOURNAL τον Δεκέμβριο του 1990 έγραψε για μια μεγάλη ευαγγελική εκκλησία που είχε φέρει την φιλοσοφία της διασκέδασης στα άκρα. Αυτή η εκκλησία έστειλε μέλη του προσωπικού να μελετήσουν τα ζωντανά ειδικά εφέ σε ένα καζίνο του Λας Βέγκας. Έπειτα εγκατέστησαν στην κύρια αίθουσα της εκκλησίας ένα σύστημα ειδικών εφέ αξίας 500.000 δολαρίων (200 εκατομμυρίων δρχ). Τώρα μπορούν να δημιουργούν καπνό, φωτιά, σπινθήρες και φώτα λέιζερ για να τονίσουν τα κύρια σημεία των μηνυμάτων του πάστορα.

   Το άρθρο περιγράφει πως ο πάστορας τελείωσε μια λειτουργία ανεβαίνοντας στον «ουρανό» μέσω αόρατων καλωδίων που τον τράβηξαν πάνω, ενώ η χορωδία και η ορχήστρα συνόδευαν με μουσική το σόου από καπνό, φωτιά και φώτα. Αυτό ήταν απλώς ένα τυπικό Κυριακάτικο σόου για εκείνον τον πάστορα: «Αυτός γέμισε την εκκλησία του με τέτοια ειδικά εφέ όπως…σόου σπασίματος αλυσσίδων…ρίξιμο ενός δέντρου για να τονίσει ένα σημείο…και μια Χριστουγεννιάτικη λειτουργία όπου είχαν ενοικιάσει ελέφαντα, καγκουρώ και ζέβρα. Το Χριστουγεννιάτικο σόου είχε και 100 κλόουν που μοίρασαν δώρα στα παιδιά της συνάθροισης».

   Δεν υπάρχει αντίρρηση ότι αυτά τα καραγκιοζιλίκια ελκύουν κόσμο. Το ακροατήριο της Εκκλησίας μπορεί να αυξηθεί, αλλά πιστεύει πράγματι κανείς ότι η διασκέδαση μπορεί να καταρτίσει τους αγίους για το έργο της διακονίας;

 

Ευαγγελίζοντας τούς Χαμένους;

 Στενά ενωμένη με τη φιλοσοφία της διασκέδασης είναι μια άλλη τάση που υπονομεύει τις βιβλικές προτεραιότητες για την εκκλησία. Αυτή είναι η τάση να μεταχειρίζονται όλες τις λειτουργίες της εκκλησίας σαν ευαγγελιστικές συναθροίσεις.

  Σύμφωνα με την Αγία Γραφή , η εκκλησία είναι οι «οικείοι της πίστεως» (Γαλ.6:10). Οι προτεραιότητες της εκκλησίας θα έπρεπε να είναι η διδασκαλία, η κοινωνία, η λατρεία και η προσευχή (Πράξεις 2:42).  Όλα αυτά είναι μέρος της διαδικασίας καταρτισμού των αγίων για να κάνουν το έργο της διακονίας. Αλλά το φυσιολογικό βιβλικά είναι η εκκλησία να συγκεντρώνεται για λατρεία και οικοδομή κι έπειτα να διασκορπίζεται για ευαγγελισμό.

  Ωστόσο, έχει γίνει της μόδας τα τελευταία χρόνια, οι εκκλησίες να προσαρμόζουν τις συναθροίσεις τους για να ταιριάξουν στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των απίστων. Αυτό γίνεται για να ελκύσουν μη Χριστιανούς στις συνάξεις της εκκλησίας όπου – ελπίζεται- θα ακούσουν το ευαγγέλιο και θΆ ανταποκριθούν σ΄αυτό. Σαν εάν να μπορούσαμε να κάνουμε το μήνυμα του ευαγγελίου πιο ευχάριστο ή τον Ιησού πιο αποδεκτό στην αμαρτωλή ανθρώπινη καρδιά!

 

Καταρτίζοντας τους Αγίους;

  Αλλά ο εκκλησιαστικός ηγέτης που επιτρέπει την διασκέδαση ή ακόμα και τον ευαγγελισμό, να εκτοπίζει το καθήκον του καταρτισμού των αγίων, παραιτείται απΆ την βιβλική του κλήση. Ολόκληρο το σημείο του Παύλου στην Εφεσίους 4 είναι ότι αυτοί στους οποίους έχει ανατεθεί η πνευματική ηγεσία, είναι χαρίσματα από τον Χριστό για την εκκλησία, έτσι ώστε οι άγιοι να μπορούν  να καταρτιστούν για την διακονία και επομένως, το σώμα να μπορεί να οικοδομηθεί. Καμιά στρατηγική για την αύξηση της εκκλησίας –ανεξάρτητα πόσο θεαματικά είναι τα αποτελέσματα- δεν μπορεί ποτέ να ξεπεράσει εκείνη την κλήση.

  Ο ηγέτης της εκκλησίας που πραγματικά κατανοεί αυτή την προτεραιότητα, θα αποκτήσει μια νέα άποψη για το έργο του Κυρίου. Η διακονία της Εκκλησίας ποτέ δεν ορίζεται από τις δραστηριότητες και τα προγράμματα. Η πραγματική αύξηση δεν μπορεί να μετρηθεί απλά με αριθμούς. Το σχέδιο του Θεού για την εκκλησία έχει να κάνει με άτομα κι όχι με πλήθη. Και ο σκοπός Του για την εκκλησία είναι πρώτΆ απΆ όλα τα άτομα να διδαχτούν, να προκληθούν και να εφοδιαστούν για την διακονία.

  Όλο αυτό υπογραμμίζει την σπουδαιότητα της τοπικής εκκλησίας στην θεία στρατηγική. Οι διακονίες των ΜΜΕ, οι παραεκκλησιαστικοί οργανισμοί, οι κατασκηνώσεις, οι κατΆ οίκον βιβλικές μελέτες και άλλα παρόμοια σχήματα, έχουν βεβαίως την θέση τους. Αλλά τίποτε από αυτά δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αδελφότητα μιας τοπικής εκκλησίας με ηγέτες που ζουν μέσα στα βιβλικά πρότυπα.

  Ο Χριστός ο ίδιος οικοδομεί την εκκλησία (Ματθ.16:18). Αυτός αγαπάει την εκκλησία (Εφεσίους 5:25), την οποία αγόρασε με το δικό Του αίμα (Πράξεις 20:28). Φυσικά, αυτά τα εδάφια μιλάνε για την οικουμενική εκκλησία –  όχι για καμιά συγκεκριμένη εκκλησιαστική απόχρωση ή γήινη ιεραρχία. Αλλά σε όλη την Καινή Διαθήκη, η εκκλησία φανερώνεται πάνω στη γη με το σχήμα των τοπικών συναθροίσεων που συγκεντρώνονται και λατρεύουν μαζί, κάτω από αναγνωρισμένους ηγέτες, οι οποίοι έχουν τις βιβλικές προϋποθέσεις (Πράξεις 5:11, 8:1, 11:26, Αποκ.2:1 ως 3:14). Εκείνοι που βλέπουν την τοπική εκκλησία ως προαιρετική δεν καταλαβαίνουν την καρδιά του Θεού ή τον σκοπό Του για την εποχή μας.

   Η εκκλησία βρίσκεται όπου οι άγιοι καταρτίζονται, και το έργο της διακονίας έχει ανατεθεί προς ολόκληρο το σώμα της εκκλησίας – όχι μόνο σε επιλεγμένους ηγέτες.

  Είσαι ένας άξιος διάκονος; Η εκκλησία σου σε καταρτίζει για το καθήκον της διακονίας; Εάν απλώς σε διασκεδάζει, σε ρίχνει σε λήθαργο, σε μετατρέπει σε έναν θεατή σε μια διαρκή ευαγγελιστική εκστρατεία, ή διαφορετικά σε αποσπά από μια δραστήρια συμμετοχή σου στο έργο της διακονίας, μπορεί να χρειάζεται να αναζητήσεις μια εκκλησία όπου τα πνευματικά σου χαρίσματα μπορούν να αναπτυχθούν και να χρησιμοποιηθούν για αιώνιο κέρδος.

   Ή ίσως είσαι ποιμένας ή εκκλησιαστικός ηγέτης, που κοιτάς για τρόπους αύξησης της επιρροής της εκκλησίας σου. Μην ακολουθείς τις κοσμικές μεθόδους. Εξέτασε πως μπορείς να καταρτίσεις τους αγίους που είναι κάτω από την φροντίδα σου, και έτσι να επιβλέπεις το έργο της διακονίας με έναν βιβλικό τρόπο.

  Η εκκλησία δεν είναι μια αίθουσα διαλέξεων ή σόου, όπου ένας επαγγελματίας κληρικός λειτουργεί, ενώ οι άνθρωποι έρχονται να παρακολουθήσουν.

  Η εκκλησία έχει προοριστεί να είναι μια ζωντανή, γεμάτη αγάπη, τίμια, αφιερωμένη, με πνεύμα λατρείας αδελφότητα αληθινών πιστών, όπου θεωρούν ότι όλοι είναι υπεύθυνοι και συλλογικά διακονούν τον Λόγο του Θεού με παρρησία. Εκκλησίες σαν αυτή θα αυξηθεί αριθμητικά καθώς ο Θεός ο ίδιος προσθέτει τους σωζομένους (Πράξεις 2:47). Εξίσου σημαντικό, αυτοί θα αυξηθούν στην ενότητα, την γνώση και την ωριμότητα (Εφεσίους 4:13) καθώς οι άγιοι καταρτίζονται για να είναι διάκονοι.

 

John MacArthur, Jr.

Ποιμένας της Grace Community Church στην Καλιφόρνια, και συγγραφέας πολλών βιβλίων.

 Μετάφραση του Μανώλη Καλομοίρη από την εφημερίδα PULPIT HELPS November 1995, τίτλος πρωτότυπου Bible Pattern: A Church Full of Ministers.

© John MacArthur, Jr.

Ημερομηνία καταχώρησης : 30/01/2009 @ 06:24
Τελευταία ενημέρωση : 30/01/2009 @ 06:24
Κατηγορία : ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ
Η σελίδα διαβάστηκε 2781 φορές


Print preview Print preview     Τυπώστε την σελίδα Τυπώστε την σελίδα


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Εγγραφείτε στην Ομάδα Αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ για να μπορώ να σας ενημερώνω για ενδιαφέροντα χριστιανικά άρθρα, επιλεγμένες ειδήσεις χριστιανικού ενδιαφέροντος, όπως και για νέες κυκλοφορίες χριστιανικών βιβλίων και μοναδικών προσφορών.
Η λίστα αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ανήκει στις ιστοσελίδες www.diakrisis.gr και www.christianbook.gr. Αφού εγγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε μπορείτε να διαγραφείτε εύκολα και απλά.
Όσοι εγγραφείτε θα λάβετε ως δώρο το θαυμάσιο βιβλίο ΓΙΑΤΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΥΠΕΡΕΧΕΙ σε pdf. Μετά την εγγραφή σας θα μπορείτε να το κατεβάσετε από την κατηγορία ΑΡΧΕΙΑ της ομάδας αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: http://groups.google.gr/group/erevnitis?hl=el.
Για να εγγραφείτε εύκολα και γρήγορα στείλτε κενό email στο erevnitis+subscribe@googlegroups.com και αυτόματα θα εγγραφείτε. :

Ομάδες Google
diakrisis
Επισκεφτείτε την παρούσα ομάδα


ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ




ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ
Επισκεφτείτε το ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Πατήστε ΕΔΩ για το Ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Μιλάμε για τον ζωντανό Ιησού Χριστό!
^ Πάνω ^